اصلاحات اینگونه نمی‌شود ! مگر تقلب، فساد نیست؟

گزارشگر:سه شنبه 16 قوس 1395 - ۱۵ قوس ۱۳۹۵

از صفحه فیسبوک احمد ولی مسعود/
وقتی فساد زنده در گردش، تقلب کاران حرفوی و معروف در همکاسه‌گی دولتمردان باشند، اصلاحات در نظام و مبارزه با فساد، توهینی است به شعور جمعی، شعاریست پوچ و توقعی‌است بیجا.
باز، از این نو آوردگان عزیز، مامورین معذور و مظلوم و با انتخاب دم و دستگاه فساد پرور دولتی، انتظار چه اصلاحاتی را باید داشت؛ آنهم به‌گونه‌یی که mandegar-3تقلب یک جایزه و یک امتیاز، تقلبکار یک هدیه و همکار باشد.
هرچند پرس و پال کردم حتی یکی از این مامورین محترم برای مان قابل رویت و شناخت نیستند و فقط رییس آن را گفتند که آورده‌گی آقای نعیم کوچی و یا هم آقای خپلواک است. پس چگونه به انتخابات شفاف دل ببندیم و مردم را از تعیین سرنوشت شان مطمئن سازیم؟!
چه به درستی گفته است حکیم بزرگ یونان “اگر جوینده‌گان جاه و مقام نتوانند بالای کل قبیله حکومت کنند و یا نظر خرده‌گیران و نخبه‌گان را جلب نمایند، آن وقت فقط به حمایت جماعتی و خوش باوری زیردستان و فرومایه‌گان بسنده می‌کنند.”
کمیسیون انتخابات در کشور ها یک نهاد مستقل و جا افتاده است و این کمیسیون از ابتدآ در مشورت با احزاب سیاسی، نهاد های مدنی، نماینده‌گان مردم و با نظارت و یا شمولیت چهره‌های با اعتبار ملی در یک تفاهم همگانی ایجاد می‌گردند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.