رییس مجلس با هشدار از تفرقه‌اندازی مذهبی- قومی: هـوشیـار بـاشیـد!

گزارشگر:سه شنبه 23 قوس 1395 - ۲۲ قوس ۱۳۹۵

رییس مجلس نماینده‌گان می‌گوید که مردم افغانستان با اصل برادری می‌توانند کشور را از دسایس دشمنان افغانستان نجات دهند و کشور را به وضعیت بهتر سوق دهند.
‌ عبدالروف ابراهیمی رییس مجلس نماینده‌گان که در مراسم بزرگداشت از سالروز تولد پیامبر اسلام صحبت می کرد، از مردم افغانستان خواست که اگر mandegar-3به واقعیت ادعای مسلمان بودن را دارند باید در برابر دشمنان کشور اصل “مومن برادر مومن است” را رعایت کرده و تمام دسایس دشمنان را خنثا سازند.
آقای ابراهیمی افزود: “میلاد پیامبر اسلام رحمتی بود از جانب خواند که در نتیجه آن تمامی مشکلات جامعه آنروز عرب از جمله تجاوز و قتل و کشتار به چالش کشیده شد و مردم از این مشکلات رهایی یافتند؛ امروزه مشکلات امت پیامبر و حکومت های اسلامی در عدم تطبیق دستورات اسلام و عملکرد پیامبر بزرگ اسلام است و اگر مسلمانان به درستی از اسلام پیروی کنند هیچ مشکلی باقی نمی ماند”.
ابراهیمی با اشاره به مشکلات افغانستان و تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه مذهبی و قومی در کشور افزود که افغانستان در مرحله حساسی قرار دارد و مردم باید هوشیار باشند که دشمنان شان با دامن زدن به اختلافات مذهبی و قومی، می‌خواهند به نفع خود استفاده کنند.
مولوی شهزاده شاهد دیگر عضو مجلس نماینده‌گان نیز خاطر نشان کرد که دین اسلام دین صلح و خیر است و هیچ گونه تشدد و وحشت را نمی پذیرد.
آقای شاهد افزود، در دین اسلام هرنوع تعصب قومی، مذهبی و سمتی مردود است و “مردم افغانستان نباید به هیچ کس اجازه دهند تا به نام شیعه و سنی جنگی را در کشور به راه اندازند” و کشور را نابود سازد.
محمد اکبری دیگر عضو مجلس نماینده‌گان نیز گفت: “وضع ما به عنوان مسلمانان مطلوب نیست؛ دچار بیماری قوم پرستی و فساد هستیم، مامور رشوه خوار همانند حیوان لاش خور است، بالغ بر ۳ میلیارد دالر در افغانستان رشوه داده می شود ولی عواید ملی ما به ۳ میلیارد دالر نمی رسد”.
آقای اکبری افزود، علت این فساد و نا بسامانی ها در کشور استبداد داخلی و استعمار خارجی است؛ زیرا استعمار خارجی می خواهد که با تفرقه افگنی بر ملت های مسلمان حاکم شوند و زمینه ای این مشکلات را استبدادهای داخلی کشورهای اسلامی فراهم می سازند.
به گفته او، عدم آگاهی مسلمانان از دین اسلام و سیاست های استعماری علت دیگری است که استعمار با توجه به این مساله فتواهای را خریداری می کنند و بر اساس آنان مسلمانان به جان هم می اندازند تا اهداف خود را به پیش ببرند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.