تنها خلبان زن در ارتش دیـگر بـر نمـی‌گـردد

گزارشگر:یک شنبه 5 جدی 1395 - ۰۴ جدی ۱۳۹۵

نیلوفر رحمانی تنها خلبان زن نیروی هوایی ارتش افغانستان که برای تکمیل آموزش‌های خلبانی به امریکا سفر کرده بود، از بازگشت به کشور خودداری کرده و درخواست پناهنده‌گی داده است.
خانم رحمانی قرار بود هفته گذشته پس از پایان دوره آموزش ۱۵ ماهه به افغانستان برگردد؛ اما وی به دلیل آنچه که ناممکن خواندن ادامه خدمت خود mandegar-3در افغانستان اعلام شد، از بازگشت به کشورش خودداری کرد.
این خلبان گفته است که به علت تهدیدهای زیاد، بدرفتاری و اهانت در محل کار از طرف همکاران خود، نمی‌تواند به کار خلبانی خود در افغانستان ادامه دهد.
رحمانی تأکید کرده است که هنوز هم به ادامه خلبانی در نیروی هوایی علاقه‌مند است اما به علت تهدید شدن و ناامنی نمی‌خواهد به کار خلبانی در افغانستان ادامه دهد.
به گفته رحمانی بعد از آن‌که در سال ۲۰۱۵ جایزه شجاع‌ترین زن را بدست آورد و تصاویر وی در رسانه‌های افغانستان به طور گسترده منتشر شد او و خانواده‌اش با تهدید های زیادی مواجه شدند.
پیش از این نیز شماری از افسران ارتش و پولیس افغانستان که برای گذراندن دوره‌های آموزشی و بورس‌های تحصیلی به خارج از کشور رفته بودند از برگشت به کشور خود خودداری و یا درخواست پناهنده‌گی داده‌اند.
گزارش‌هایی نیز مبنی بر درخواست پناهندگی شماری از دیپلمات های وزارت خارجه افغانستان پس از پایان ماموریت خود در سفارت های این کشور در رسانه ها منتشر شده بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.