هیأت تحقیق: حضور کودکان در صف نیروهای امنیتی دروغ است

گزارشگر:چهار شنبه 15 جدی 1395 - ۱۴ جدی ۱۳۹۵

mandegar-3بارها گزارش‌هایی منتشر شده بود که کودکان زیر سن ۱۸ سال در صف نیروهای امنیتی حضور دارند و این کودکان مورد آزار و اذیت جنسی از سوی بزرگ‌ترها استفاده می‌شوند. این گزارش‌ها سبب شد تا حکومت هیأتی متشکل از نماینده‌گان وزارت کار و امور اجتماعی، نهادهای امنیتی، دادستانی کل و کمیسیون حقوق بشر را برای بررسی این موضوع بگمارد.
این هیأت که به تمام ولایت‌های افغانستان سر زده است می‌گوید، حضور کودکان زیر سن ۱۸ سال در صفوف نیروهای امنیتی حقیقت ندارد.
محمدیونس هوتک، مشاور ریاست جمهوری در امور اقوام و قبایل و یکی از اعضای هیأت تحقیق می‌گوید، که این گزارش‌ها شایعات مخالفان بوده و چنین گزارش‌هایی نادرست اند.
عبدالله عابد، عضو کمیسیون حقوق بشر و یکی از اعضای دیگر این هیأت می‌گوید، در تمام ولایت‌های کشور تنها ۲۰ تن که ظاهراً سن‌شان کمتر از ۱۸ سال معلوم می‌شد، مشخص شدند.
اعضای این هیأت می‌گویند، مراکز آموزش‌های نظامی سال پیش در خواست‌های آنانی که زیر سن ۱۸ سال بوده‌اند را رد کرده و افزون بر این، درخواست شمولیت نزدیک به سه هزار تن از افرادی که به مواد مخدر معتاد اند و فعالیت کم فزیکی داشته‌اند را نیز رد کرده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.