فقر علمی در افغانستان هیچ دانشگاه افغانستان در رده ۱۰۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار ندارد

گزارشگر:شنبه 25 جدی 1395 - ۲۴ جدی ۱۳۹۵

mandegar-3به دلیل عدم تولید آثار علمى و محدویت در مراکز تحقیقی دانشگاه‌های افغانستان نتوانستند در فهرست ۱۰۰۰ دانشگاه برتر جهان راه یابند.
اخیراً روزنامه تایمز انگلستان، فهرست ۱۰۰۰ دانشگاه برتر دنیا را منتشر کرد که در این فهرست، دانشگاه‌های افغانستان وجود ندارد.
این تحقیق بین سال های ٢٠١۶ تا ٢٠١٧ توسط موسسه تایمز با همکاری چندین نهاد دیگر، بعد از مطالعه ١٢ هزار جلد کتاب تحقیقی صورت گرفته است.
شماری از استادان دانشگاه هرات، نبود محصلین متخصص در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، عدم تولید آثار علمى و محدودیت مراکز تحقیقی دانشگاه‌های‌های افغانستان را دلیل حضور دانشگاه‌های افغانستان در این فهرست عنوان می‌کنند.
این استادان می‌گویند که در این فهرست، بر علاوه دیگر کشورها ۸ دانشگاه‌های از ایران، ١۶ دانشگاه از هند و یک دانشگاه از پاکستان هستند اما از دانشگاه‌های افغانستان هیچ نامی برده نشده است.
در این رده بندی دانشگاه هاروارد امریکا با گرفتن ۱۰۰امتیاز در جایگاه نخست، دانشگاه استنفورد امریکا با گرفتن ٩٨ نمره در درجه دوم، موسسه فناوری ماساچوست امریکا با ٩٧ نمره در مقام سوم، کامبریج انگلستان با ٩۶ نمره در جایگاه چهارم رار دارند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.