معترضان در فراه: آصف ننگ باید برکنار شود

گزارشگر:چهار شنبه 29 جدی 1395 - ۲۸ جدی ۱۳۹۵

mandegar-3صدها تن از مردم ولایت فراه در تظاهراتی همراه با اعتصاب کاری، خواهان برکناری آصف ننگ از مقام این ولایت شدند.
معترضان در صحبت‌های خود آقای ننگ را متهم به دروغ‌گویی و عوام‌فریبی در بخش‌های تأمین امنیت، ایجاد اشتغال و سازنده‌گی‌ها کرده و گفته‌اند که بقای او در مقام ولایت فراه سبب نابودی این ولایت خواهد شد.
شاه محمود نعیمی، عضو شورای ولایتی فراه بیان کرد: این تظاهرات پس از آن صورت گرفت که ادارۀ محلی فراه در ماه‌های اخیر گوش شنوایی به نارضایتی‌های مردم نداشته است.
به گفتۀ او، ناامنی‌ها به درب خانه‌های مردم فراه رسیده، اما دولت محلی کم‌ترین توجهی را هم به این مشکلات ندارد.
آقای نعیمی تأکید می‌کند که محمدآصف ننگ در گزارش‌های خود به مقامات حکومتی همواره این ولایت را آرام و سرشار از سازنده‌گی معرفی کرده، ولی مردم در بدترین وضع ممکن به سر می‌برند.
این عضو شورای ولایتی فراه هم‌چنان بیان کرد که خیمه‌های اعتراضی مردم در مقابل ساختمان ولایت فراه به راه انداخته شده و تعداد زیادی از دکان‌های بازار مرکزی هم بسته شده است.
در سویی دیگر، بریالی غفاری، مسوول شبکۀ نهادهای مدنی ولایت فراه می‌گوید: این اعتراض، صدای مردم فراه بر علیه بی‌عدالتی و بی‌توجهی‌های والی فراه می‌باشد. او می‌گوید که مردم فراه دیگر این والی را نمی‌خواهند و از حکومت مرکزی خواهان برکناری فوری او هستند.
آنان همچنان از نیروهای امنیتی به خاطر “قربانی‌دادن و شهامت در میدان‌های نبرد” به نیکی یاد کرده و اعلان حمایت همه‌جانبه از این نیروها داشته‌اند.
با این‌همه، مسوول بخش رسانه‌های ادارۀ ولایت فراه اعتراض دیروز شهروندان فراه را غیرقانونی خوانده و در خبرنامه‌یی نوشته است: “برخی از اشخاص نامعلوم و از آدرس نامعلوم در شهر فراه وحشت و هرج‌ومرج دست به مظاهر زدند.
در ادامۀ خبرنامۀ مقام ولایت فراه گفته شده: در میان مظاهره کننده‌گان تفنگ‌داران غیرمسول، شماری از اطفال هم شامل استند و از سوی هم، در این تظاهرات، نماینده‌گان جامعۀ مدنی و احزاب سیاسی به‌طور کلی دیده نشده است.”
این صحبت مسوولانِ ادارۀ ولایت فراه خشم بیشتر معترضان را در پی داشت. شاه محمود نعیمی، نمایندۀ شورای ولایتی می‌گوید که در این اعتراض مردم فراه با هم به صورت یکنواخت همصدا بوده و قصد اخلال و نا امنی را نداشته‌اند.
از جانبی هم بریالی غفاری، مسوول شبکۀ نهادهای مدنی ولایت فراه با ارسال مکتوبی با امضا و مهر نهادهای مختلف مبنی بر راه‌اندازی این اعتراض به گفته‌های مسوول رسانه‌های ادارۀ ولایت فراه واکنش نشان داده است.
این مکتوب سه روز قبل به نهادهای امنیتی از جمله امنیت ملی و فرماندهی پولیس ولایت فراه ارسال شده بود.
این اولین تظاهرات بزرگ مردم فراه در برابر والی این ولایت است. پیش از این، اتهاماتی از جمله دست‌داشتن آقای ننگ در فساد اداری از جانب برخی از اعضای شورای ولایتی وارد شده بود.
هرچند او این صحبت‌ها را بی‌اساس خوانده بود و ناشی از اختلاف‌های شماری از اعضای شورای ولایتی با برنامه‌های اداری خود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.