هدف تیم شاهین آسمایی صعود به مرحلۀ گروهی AFC کاپ است

گزارشگر:یک شنبه 3 دلو 1395 - ۰۲ دلو ۱۳۹۵

mandegar-3مربی تیم فوتبال شاهین آسمایی با اشاره به آماده‌گی این تیم در مسابقات گفت: حریفان از ما هراس دارند و این نیز نقطۀ قوت ما است و هدف این تیم پیروزی در مقابل حریفانش در مرحلۀ پلی آف و صعود به مرحلۀ گروهی AFC کاپ است.
تیم فوتبال شاهین آسمایی قهرمان فصل پنجم لیگ برتر فوتبال افغانستان برای نخستین‌بار به نماینده‌گی از فوتبال افغانستان در مسابقات «پلی آف AFC جام آسیا» شرکت خواهد کرد.
پس از برگزاری ۵ فصل رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در افغانستان، این لیگ توانست با توجه به داشتن مخالفان و ‌منتقدان بسیاری، سرانجام پای فوتبال افغانستان را به مسابقات رسمی آسیایی باز کند.
مسابقات فوتبال جام «ای‌اف‌سی» هرچند از لحاظ کیفی به مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا نمی‌رسد، اما به هرحال، برای باشگاهی نوپای افغانستان که عمر زیادی در میدان‌های خارجی ندارد، می‌تواند موثر و مفید باشد.
در واقع این رقابت‌ها در میان باشگاه‌ها و نماینده‌گان کشورهای درجه دوی آسیا و مناطق مرکزی، جنوبی، شرق، جنوب شرقی و غرب آسیا برگزار می‌شود که افغانستان با توجه به حضورش در حوزۀ مرکز آسیا برای نخستین‌بار در مرحلۀ پلی ٰاین رقابت‌ها با نماینده‌گان تاجیکستان، ترکمنستان و قرقیزستان رقابت می‌کند.
البته تیم‌های ایران و ازبکستان نیز در همین حوزه قرار دارند، اما به دلیل پیشرفت فوتبال ملی این ۲ کشور، نماینده‌گان این ۲ در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا قرار خواهند داشت.
در گروه D و منطقۀ مرکز آسیا که افغانستان نیز در آن حضور دارد، تیم فوتبال شاهین آسمایی قهرمان فصل پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال افغانستان در ۲ دیدار رفت برگشت به مصاف تیم فوتبال «هوسیلوت» تاجیکستان نایب قهرمان فصل گذشته این رقابت‌ها خواهد رفت.
در این حوزۀ فوتبالی تیم‌های فوتبال استقلال تاجیکستان، «آلتین آسیر» ترکمنستان، اف‌سی آلای قرقیزستان، هوسیلوت تاجیکستان و شاهین آسمایی افغانستان حضور دارند.
تیم فوتبال شاهین آسمایی در صورت پیروزی در مقابل حریفش، به مصاف برندۀ دیدار تیم‌های بالکان اف‌سی ترکمنستان و دوردوی اف‌سی قرقیزستان خواهد رفت و در صورت پیروزی جواز صعود به مرحلۀ گروهی رقابت‌ها را به دست خواهد آورد.
این نخستین‌بار است که نماینده‌یی از افغانستان در مسابقات AFC کاپ حضور پیدا می‌کند.
یکی از مهم‌ترین مسایل حضور نمایندۀ افغانستان در این مسابقات، میزبانی شاهین آسمایی بود. مسأله‌یی که سال‌هاست فدراسیون فوتبال افغانستان با آن درگیر است.
همان‌طور که تیم ملی فوتبال افغانستان نتوانست مسابقات داخلی‌اش در مقدماتی جام جهانی را در کابل برگزار کند، شاهین آسمایی نیز به دلیل مشکلات امنیتی میزبانش را در کشور تاجیکستان و در شهر دوشنبه انجام خواهد داد.
نخستین دیدار زردپوشان شاهین آسمایی در تاریخ ۱۲‌دلو/بهمن و دیدار برگشت نیز در تاریخ ۱۹ ماه موصوف برگزار خواهد شد.
حال باید دید تیم پُرستارۀ شاهین آسمایی که از حضور ۹ بازیکن ملی‌پوش بهره می‌برد، می‌تواند در این رقابت‌ها نتایج مطلوبی کسب کند یا خیر.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.