ارگ جمعیت اسلامی را چندپارچه ساخته است

گزارشگر:یک شنبه 10 دلو 1395 - ۰۹ دلو ۱۳۹۵

رییس‌جمهور غنی دیروز با اعضای شورای انسجام جمعیت اسلامی افغانستان در ارگ دیدار کرد.
شورای انسجام جمعیت اسلامی که متشکل از شخصیت‎های ملی، سیاسی و جهادی می‎باشد، در دیدار با رییس‌جمهورغنی حمایت و پشتیبانی همه‌جانبه شان‌را از برنامه‎های حکومت اعلام کردند.
براساس خبرنامۀ ارگ، در این دیدار، رییس‎جمهور کشور حضور بزرگان و اعضای شورای انسجام جمعیت اسلامی افغانستان را خوش آمدید گفت و به‎خاطر اعلام پشتیبانی و حمایت آنان از برنامه‎های حکومت تشکری کرد.
رییس‎جمهور محمداشرف غنی خاطرنشان کرد که همکاری مردم به ویژه شخصیت‎های ملی و سیاسی و بزرگان کشور با حکومت، می‎تواند در تطبیق پلان‎ها و پروژه‎های دولت مؤثر واقع شود.
این درحالی است که چند روز پیش “جمعیت فکر” شاخه جدا شده از حزب جمعیت با رییس‌ جمهوری دیدار و گفت‌وگو کرد. آقای غنی در دیدار با اعضای جمعیت فکر حمایت همه‎جانبۀ خویش را از برنامه‌های آنان اعلام کرد.
همزمان با این دیدارها، رییس اجرایی جمعیت اسلامی نیز به نماینده‌گی از این جریان با رییس جمهوری وارد مذاکره و گفت‌وگو شده است. برخی منابع گفته‌اند که استاد عطا محمد نور و اشرف‌غنی روی متنی کار می‌نمایند تا توافق‌نامه‌یی را به امضا برسانند.
رییس جمعیت اسلامی و شمار دیگر از اعضای درشت این جریان به شدت مخالف رییس جمهور غنی هستند. آنان در صف مخالف قرار دارند و مواضع نزدیک با رییس اجرایی حکومت دارند.
برخی منتقدان گفته‌اند که رییس‎‌جمهوری به هدف چندپارچه‌ساختن جمعیت اسلامی به چهره‌های مختلف این جریان قدرت‌مند میدان می‌دهد تا عملاً جمعیت نتواند موضع مشترک و یکسان در قضایای کشور بگیرد. ظاهراً آقای غنی توانسته است به این هدف نزدیک شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.