حضور نخستین بازیکن افغانستان در لیگ برتر فوتبال ایران

گزارشگر:دوشنبه 11 دلو 1395 - ۱۰ دلو ۱۳۹۵

mandegar-3فیصل شایسته، کپتان تیم ملی فوتبال افغانستان قرار است در تیم فوتبال پیکان ایران بازی کند.
انوش دستگیر، سرپرست تیم ملی فوتبال افغانستان که در این سفر با آقای شایسته همراه است، نگاشته است که آقای شایسته روز شنبه با انجام آزمایش پزشکی، برای عقد قرار داد با باشگاه پیکان، با مسوولان آن باشگاه وارد مذاکره شده است.
اگر این مذاکره به نتیجه برسد، فیصل شایسته نخستین بازیکن افغانستان است که در لیگ برتر ایران توپ خواهد زد.
علی عسکر لعلی، سرپرست تیم ملی فوتبال افغانستان گفته است که همین اکنون برخی از بازیکنان دیگر تیم ملی فوتبال افغانستان نیز در لیگ‌های اروپا و آسیا بازی می‌کنند، اما حضور یک افغانستانی در لیگ برتر ایران، تاکنون پیشینه نداشته است.
مسوولانِ فدراسیون فوتبال افغانستان همچنان از پیوستن مجیب جمالی، مدافع تیم ملی فوتبال افغانستان به تیم «دچیچ توتزیِ» لیگ برتر مونته نگرو خبر داده است.
این تیم در لیگ برتر مونته نگرو در جایگاه سوم قرار دارد و احتمال دارد با نتایج خوب راهی لیگ اروپا شود.
علی‌عسکر لعلی در صحبتی بر اهمیت حضور بازیکنان تیم ملی در لیگ‌های مختلف برتر جهان تأکید ورزیده گفت: “این امر نه‌تنها به رشد سویۀ فوتبال این بازیکنان می‌انجامد، بلکه سایر بازیکنان افغانستان را نیز وامی‌دارد تا برای رسیدن به لیگ‌های جهان بیشتر تلاش کنند.”
تیم ملی فوتبال افغانستان که ترکیبی از بازیکنان افغانستان در خارج از کشور و داخل آن می‌باشد، بازیکنانی را به این تازه‌گی‌ها جذب کرده که در لیگ‌های اول تیم‌های فوتبال اروپا بازی می‌کنند.
فدراسیون فوتبال افغانستان هفتۀ گذشته از پیوستن جبار شرزه که در لیگ برتر دنمارک بازی می‌کند، خبر داد و به گفتۀ سرپرست تیم ملی فوتبال افغانستان، حضور او در کنار بازیکنانِ مانند میلاد نور و فرشاد سالم، آرایش بهتر تیم ملی فوتبال افغانستان را در رقابت‌های راهیابی به جام ملت‌های آسیا در قبال خواهد داشت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.