اسکى‌باز افغانستانی مورد ستایش قرار گرفت

گزارشگر:چهار شنبه 13 دلو 1395 - ۱۲ دلو ۱۳۹۵

mandegar-3از قهرمانى گیتى عبادى، دختر اسکى‌باز افغانستانی که مقام نخست را در میان ورزشکاران ۴٨ کشور در رقابت‌هاى کوریایى جنوبى کسب کرده، با اعطای لوح سپاس و یک نمره زمین از سوى ادارۀ محلى بامیان ستایش گردید.
این مسابقات در اخیر ماه جدى در کوریایى جنوبى برگزارگردیده بود که به نماینده‌گى از افغانستان؛ سه ورزشکار از جمله دو دختر شرکت کرده بودند و گیتى عبادى مقام نخست و فریبا احمدى، توانست مقام چهارم را در این مسابقات کسب کنند.
در مراسمى که در مقام ولایت بامیان به منظور تشویق و ستایشِ این ورزشکاران برگزار گردیده بود، ضمن اعطای لوح سپاس و یک نمره زمین از سوى ادارۀ محلى این ولایت، حاجی یوسف، رییس ناحیۀ سوم شهری بامیان، یک عراده موتر را نیز به‌خاطر تشویق به گیتى عبادى اهدا کرد.
محمد طاهر زهیر، والی بامیان، کسب مقام نخست توسط گیتی عبادی و مقام چهارم توسط فریبا احمدی از رقابت‌هاى کوریاى جنوبى را به جامعۀ ورزرشى و همه مردم تبریک گفته ابراز امیدوارى کرد که وزرش اسکى در بامیان، بیش از این توسعه و رشد کند.
او افزود: ولایت بامیان به لحاظ فرهنگی، اقلیمی و میزان علاقه‌مندی جوانان، زمینۀ مناسب برای رشد رشتۀ‌ ورزشی اسکی بوده، از ریاست تربیت بدنی و ورزش تقاضا مى‌شود تا توجۀ خاص نسبت به بامیان داشته باشد و این ولایت را به‌عنوان مرکز فدراسیون ملى اسکى معرفى کند.
گیتی عبادی دارندۀ مدال طلا از مسابقات اسکی کوریای جنوبی در این محفل از والی بامیان، آمریت تربیت بدنی، بزرگان و متنفذین بامیان، به‌خاطر ستایش و تشویق ورزشکاران سپاس‌گزارى کرد.
او گفت: “افتخار مى‌کنم که در مسابقات اسکی که بین ۴٨ کشور جهان، در کوریای جنوبی، برگزار شده بود، پرچم کشورم را در سکوی قهرمانی به اهتزاز در بیارم. من این دستاورد را مدیون عشق به وطن، والدین و خدمت‌گذارانی می‌دانم که در راه رشد و کمال فرزندان این مرز و بوم، تلاش صادقانه می‌کنند.”
محمد افضل نوری، رییس فدراسیون ملی اسکی‌بازان افغانستان گفت که در ولایت بامیان، ۶ تیم اسکی به شمول یک تیم خارجی فعالیت دارد که همه‌ساله مسابقات در سطح ملی و بین‌المللی را انجام می‌دهند.
بربنیاد گزارش‌های منتشر شده، ده‌ها دختر در این ولایت نیز اسکی‌بازی را به‌صورت مسلکی آموخته‌اند؛ از این‌رو، در مسابقات بین‌المللی شرکت مى‌کنند.
در بامیان از چندسال بدین‌سو، ورزش اسکى رشد چشم‌گیری داشته و به‌ویژه روزهای جمعه در این ولایت اسکی‌بازان به تپه‌های پُر از برف رفته به‌صورت انفرادی و گروهی تمرینات اسکی را انجام می‌دهند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.