احضار سفیر پاکستان در کابل

گزارشگر:یک شنبه 1 حوت 1395 - ۳۰ دلو ۱۳۹۵

mandegar-3دولت افغانستان از پاکستان خواسته است تا در مورد موشک‌پرانی چند روز اخیر از خاک این کشور به جانب افغانستان توضیح بدهد.
وزارت خارجه افغانستان دیروز سفیر پاکستان در کابل را در اعتراض به پرتاب موشک از پاکستان به افغانستان و بازداشت حدود صد شهروند افغان در این کشور احضار کرد.
در بیانیه‌یی که از جانب وزارت خارجه افغانستان منتشر شده، کابل موشک‌پرانی‌های اخیر پاکستان به مناطق شرقی افغانستان را محکوم کرده و مدعی شده که پرتاب این موشک‌ها ده‌ها خانواده را از منازلشان بی‌جا کرده است.
گزارش‌های دیگری نیز حاکی است که در نتیجه پرتاب این موشک‌ها در افغانستان ۲ نفر کشته و ۲ نفر دیگر زخمی شده‌اند.
بیانیه وزارت خارجه افغانستان همچنین در مورد بازداشت حدود ۱۰۰ شهروند افغانستان در پاکستان ابراز نگرانی کرده و از دولت پاکستان خواسته تا گذرگاه‌های مرزی میان دو کشور را که از سوی پاکستان مسدود شده، بازگشایی کند.
پاکستان این اقدامات را در پی آن اتخاذ کرد که روز پنجشنبه ۲۸ دلو/بهمن، در یک حمله انتحاری به زیارتگاه صوفی‌ها در ایالت سند پاکستان دست کم ۷۰ نفر کشته و ۲۵۰ نفر دیگر زخمی شدند.
دولت پاکستان افغانستان را متهم کرده که به جنگجویانی که علیه دولت پاکستان می‌جنگند، در این کشور پناه داده است.
دولت افغانستان این ادعا را رد کرده و گفته که افغانستان خود قربانی اصلی تروریسم است و پیوسته پاکستان را متهم کرده که به طالبان، شبکه حقانی و دیگر گروه‌های مسلح مخالف افغانستان در خاک خود پناه داده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.