عبدالله به پاکستان: تهـدید نتیجـه نمی‌دهـد

گزارشگر:سه شنبه 3 حوت 1395 - ۰۲ حوت ۱۳۹۵

ماندگار- عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی در واکنش به اظهارات مقام‌های پاکستانی گفته است که متهم‌سازی افغانستان به حمایت از تروریسم جفاست.
آقای عبدالله دیروز در نشست شورای وزیران گفت که دولت افغانستان حملات تروریستی اخیر به ‌ویژه حملۀ تروریستی به زیارت‌گاه لعل شهباز قلندر را mandegar-3به شدت تقبیح و محکوم می‌نماید و در این باره با دولت و مردم پاکستان ابراز همدردی می‌کند.
او افزود که حکومت افغانستان گروه‌های تروریستی را یک تهدید مشترک نه‌تنها برای صلح و ثبات در منطقه بل‌که برای جهان می‌داند. به این دلیل ما برای مقابله با این گروه‌ها، همیشه آمادۀ همکاری بودیم و بازهم آماده‌گی صادقانه خود را اعلام می‌کنیم.
آقای عبدالله اضافه کرد: حتی گروه‌های تروریستی که ادعا می‌شود در بخش‌هایی از مناطق افغانستان جابه‌جا شده‌اند، آنها هم در تبانی با طالبان در مناطق تحت تسلط‌شان فعالیت دارند و از سوی طالبان حمایت می‌شوند.
رییس اجرایی حکومت تأکید کرد که متهم‌ساختن افغانستان به حمایت از گروه‌های تروریستی جفاست، به دلیل‌که سیاست خارجی ما همواره صلح‌آمیز و دوستانه بوده و این‌گونه تداوم خواهد یافت. اما در عین حال در دفاع از جان و مال مردم و تمامیت ارضی کشور خویش، همۀ ما یک‌پارچه در کنار نیروهای امنیتی خود قرار داریم.
او افزود که افغانستان سال‌ها قربانی تروریسم بوده است؛ هیچ گروه تروریستی در کشور ما تولد نشده است. داعش و القاعده و گروه‌های تروریستی دیگر که در افغانستان می‌جنگند و از مردم ما قربانی می‌گیرند، همه در بیرون تولد شده‌اند. همچنان، افغانستان در صف اول مبارزه با تروریسم قرار داشته و قربانی داده است.
داکتر عبدالله خاطرنشان ساخت: افغانستان افتخار می‌کند که هیچ وقت و در هیچ فرصتی استفاده از تروریسم را به حیث وسیلۀ سیاست خارجی مجاز ندانسته است و تفکیکی هم میان تروریستان قایل نشده و گروه‌های تروریستی را تهدید مشترک علیه صلح و ثبات منطقه و جهان می‌داند.
رییس اجرایی حکومت وحدت ملی گفت که استفاده از شیوۀ تهدیدآمیز نیز نتیجه نمی‌دهد و برعکس مسیر را منحرف می‌سازد. راه حل اساسی قضیه همکاری صادقانه است.
رییس اجرایی کشور اضافه کرد که طبیعت گروه‌های ترویستی این است که با دولت‌داری مخالف هستند و مقابله می‌کنند. بنابراین، کشورهایی‌که در حمایت از تروریسم مرتکب اشتباه شده‌اند، نتیجۀ اشتباه خود را می‌پردازند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.