پتریوس: سربازان بیشتری به افغانستان فرستاده شود

گزارشگر:یک شنبه 15حوت 1395 - ۱۴ حوت ۱۳۹۵

mandegar-3دیوید پتریوس رییس سابق سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا)انتظار دارد سربازان بیشتری به خاورمیانه برای جنگ با داعش فرستاده شود و به طور مشخص به افغانستان اشاره کرد.
این جنرال بازنشسته معتقد استعبارت “تروریسم اسلامی رادیکال” که از سوی دونالد ترامپ مورد استفاده قرار گرفته باید با احتیاط استفاده کرد.
دیویدپتریوس در مصاحبه با فردریک پلیتگن مجری شبکه سی ان ان در برلین گفت: از نظر من باید به هنگام استفاده از عبارت‌هایی مثل تروریسم اسلامی رادیکال احتیاط به خرج داد این دست عبارت‌ها می تواند اشاره به گروه‌های مختلفی داشته باشند.
وی افزود: مطمیناً من خودم هرگز ابایی نداشتم از اینکه افراطی‌گری اسلامی رابه عنوان پوشش کلی گروه‌های مثل داعش، القاعده و وابستگانشان توصیف کنم.
پتریوس گفت: باید مواظب باشید که کلیت یک مذهب مهم جهان را با برچسب رادیکال یا افراط‌گری زیر سوال نبریم.
وی خاطرنشان کرد: من نظر بسیار بسیار مثبتی در مورد مک مستر مشاور امنیت ملی جدید ترامپ دارم از نظر من او ذهنی باهوش داشته و دارای استعداد رهبری و تیم سازی است.
پتریوس گفت: از همکاری راهبردی دونالد ترامپ از روسیه حمایت می‌کنم.
وی تصریح کرد: کاملا واضح است که اهداف ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه چیست. این اهداف در بسیاری از موارد برای ما ناتو و هم‌پیمانانمان و شرکای ما در جهان قابل پذیرش نیستند. با توجه به این موضوع در یک سری موارد از جمله شکست داعش و القاعده و هدف کلی متوقف کردن خشونت‌ها در سوریه بین‌امریکا و روسیه تلاقی منافع وجود دارد.
پتریوس گفت: من فکر می‌کنم این که کسی با دشمنش گفت‌وگوی راهبردی داشته باشد نباید از آن اجتناب شود بلکه باید آن رابه شکل عملی پیگیری کرد.
او از اظهار نظر درباره تصمیم اخیردولتامریکا برای دست زدن به یک حمله زمینی به یمن خودداری کرد و گفت از اطلاعاتی که درباره آن مطرح شده آگاهی ندارد.
او گفت که از نظرش اشتباه است امریکا از تعهد به کمک به کشورهای خارجی عقب نشینی کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.