شش غیرنظامی در حملۀ هوایی آیساف در لوگر کشته شدند

گزارشگر:شنبه 6 جدی 1393 - ۰۵ جدی ۱۳۹۳

mnandegar-3مقامات امنیتی اعلام کردند در حمله هوایی روز جمعه ناتو در لوگر، پنج غیرنظامی کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند. این حمله چند روز پیش از پایان ماموریت رزمی ناتو به فرماندهی امریکا در افغانستان صورت گرفت.
نیروی بین المللی وقوع این حمله را تایید نکرده است. مقامات اعلام کردند این حمله در ولایت لوگر صورت گرفته است.
محمد امین یک مقام محلی گفت، در ساعت ۳/۳۰ صبح نیروهای امریکایی حمله‌یی هوایی به روستای آب جوش در منطقه برکی برک انجام دادند.
وی افزود، در این حمله یک منزل مسکونی مورد اصابت قرار گرفت که به کشته شدن پنج غیرنظامی و زخمی شدن شش نفر دیگر انجامید.
نیاز محمد امیری معاون والی لوگر گفت این حادثه زمانی روی داد که نیروهای امریکایی در تعقیب نیروهای گروه طالبان بودند. وی افزود، نیروهای امریکایی در تعقیب جنگجویان طالبان بودند ولی به اشتباه یک منزل را بمباران کردند که بر اثر آن غیرنظامیان کشته شدند.
کشته شدن غیرنظامیان یکی از حساس ترین مسائل در جنگ ۱۳ ساله افغانستان محسوب می‌شود ولی آمارهای سازمان ملل نشان می‌دهد گروه طالبان مسوول کشته شدن اکثر قربانیان غیرنظامی است. سازمان ملل در گزارش هفته گذشته خود اعلام کرد شمار قربانیان غیرنظامی از ابتدای امسال تا پایان نوامبر ۱۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
ماموریت رزمی ناتو برضد طالبان روز چهارشنبه این هفته به پایان خواهد رسید. با این حال حدود ۱۲۵۰۰ نظامی ناتو در کشور باقی خواهند ماند تا نیروهای بومی را آموزش دهند و از آنها پشتیبانی کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.