وزیر دفاع امریکا: پس از ۲۰۱۴ به نیروهای قابل توجه در افغانستان نیاز داریم

- ۱۲ قوس ۱۳۹۱

در حالی که مقام‌های ارشد امریکا هنوز در خصوص تعداد قطعی نیروها در افغانستان پس از سال ۲۰۱۴ اظهار نظری نکرده‌اند، وزیر دفاع امریکا گفت که میزان نیروهای باقی‌مانده در این کشور باید قابل توجه باشد.
لیون پانه‌تا، وزیر دفاع امریکا گفت که تهدیدهای تروریستی از سوی القاعده و سایر گروه‌ها و همچنین لزوم ادامه آموزش نیروهای افغان بدان معناست که امریکا باید شماری از نیروهای خود را پس از ۲۰۱۴ در افغانستان نگه دارد.
پانه‌تا در کنفرانس خبری مشترک با ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم اسراییل در پنتاگون گفت: اهداف بنیادین در افغانستان، ایجاد افغانستانی امن، باثبات و دارای دولتی مقتدر می‌باشد که بتواند علیه نیروهای القاعده عملیات انجام دهد. این اهدافی که ما در نظر داریم باید بتواند افغانستانی ایجاد کند تا نیروهای القاعده هرگز نتوانند پناهگاه امن دیگری در افغانستان برای انجام حملات علیه امریکا یا سایر کشورها ایجاد کنند. اهداف ما در افغانستان شامل حضور بلندمدت است.
وی با ذکر این نکته که نیروهای  ناتو تاثیراتی بر روی القاعده داشتند، تصریح کرد که گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد القاعده همچنان در افغانستان حضور دارد و به دنبال راهی برای گسترش تشکیلات خود است.
وزیر دفاع امریکا با اعلام اینکه گروه‌های القاعده برای حملات جدید در افغانستان تلاش می‌کنند، به القاعده نسبت به اقدامات دولت جدید امریکا برای مبارزه با این گروه هشدار داد.
وی خطاب به القاعده گفت: مبارزه با القاعده در جدول کاری رییس‌جمهوری امریکا طی سال‌های آینده است.
این اظهارات پانه‌تا در حالی مطرح شد که پیشتر امریکا اعلام کرده بود که تصمیم دارد تعداد نیروهای خود را در افغانستان کاهش دهد. تعداد نیروهای امریکایی که در حال حاضر در افغانستان هستند حدود ۶۶ هزار تن است.
باراک اوباما، رییس ‌جمهوری امریکا اعلام کرده بود که طی چند هفته آینده تعداد نیروهایش را در افغانستان برای حضور در این کشور تا سال ۲۰۱۴ تعیین خواهد کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.