مجلس سنا: حمله بر چهارصد بستر کار خاینان و جاسوسان درونی است / تا ریشه‌های جاسوسان از نهادهای امنیتی چیده نشود حوادث تکرار خواهد شد

گزارشگر:دوشنبه 23 حوت 1395 - ۲۲ حوت ۱۳۹۵

ماندگار- سناتوران، حمله چهارشنبه گذشته بر شفاخانه نظامی سردار محمدداودخان کابل را کار خائنان و جاسوسان درونی دانسته و بر مجازات اعدام آنان تاکید ورزیدند.
سناتوران ضمن محکومیت حمله بر شفاخانه سردار داودخان می‌گویند که اختلافات درونی رهبران حکومت وحدت ملی، بی‌کفایتی و عدم mandegar-3مسوولیت‌پذیری نهادهای امنیتی زمینه‌ساز حمله بر این شفاخانه شده است.
اعضای مجلس سنا باور دارند که در حمله بالای شفاخانه سردار داود خان از داخل این شفاخانه هماهنگی و همکاری صورت گرفته است.
به گفته سناتوران خائنان این حادثه در هر سطحی از نهادهای امنیتی و دولتی که قرار دارند باید اعدام شوند تا برای دیگران عبرت گردد.
نجیبه حسینی یکی از سناتوران دیگر نیز در این خصوص گفت: “تازمانیکه ریشه‌های جاسوسان از نظام و به ویژه نهادهای امنیتی چیده نشود حوادث تکرار خواهد شد و حکومت به هیچ وجه دیگر نباید مراعات خائنان را بکند”.
از سویی هم، محمدعلم ایزدیار معاون اول مجلس سنا گفت که پالیسی امنیتی افغانستان به ویژه در بخش کشف و استخبارات نهادهای امنیتی به بازنگری جدی نیاز دارد و نهادهای کشفی و استخباراتی کشور باید برای جلوگیری از چنین رخدادهای درکشور تمامی تحرکات مشکوک را زیر نظر بگیرند”.
آقای ایزدیار افزود که اختلافات سیاسی رهبران حکومت، بی تفاوتی و عدم مسوولیت پذیری نهادهای امنیتی، مداخلات سیاسی در امور تقرری های نهادهای امنیتی به ویژه از سوی اعضای شورای ملی و دیگر سیاستمداران و موجودیت خائنان در این نهادها زمینه ساز حملات انتحاری و انفجاری در کشور است.
فضل هادی مسلمیار رییس مجلس سنا نیز گفت: “حکومت باید حقایق حادثه شفاخانه ۴۰۰ بستر را روشن کرده و آن را با مردم افغانستان شریک سازد؛ شخصاً با رییس جمهور صحبت می کنم تا در مورد مسئولیتی که در انجام این حمله همکاری کرده اند تصمیم جدی گرفته شود”.
آقای مسلمیار به کمیسیون امنیت داخلی مجلس سنا نیز هدایت داد که ابعاد این حادثه را جداً بررسی کرده و به تالار عمومی گزارش دهد.
همچنین، مجلس سنا در نشست امروز خود تصمیم گرفت که مقام های سه نهاد امنیتی را برای توضیحات بیشتر در خصوص حادثه تروریستی شفاخانه سردار داودخان به نشست روز یکشنبه آینده خود فرا می خواند.
مقام های امنیتی در پیوند به همین حال فردا دوشنبه به مجلس نمایندگان نیز استجواب شده اند.
حادثه شفاخانه نظامی سردار داودخان از نظر اعضای شورای ملی بزرگترین حمله در نوع خود بود که در آن حدود۵۱ نفر کشته و حدود ۱۰۰ تن دیگر زخمی شدند.
اعضای شورای ملی می‌گویند که اکثر قربانیان این حادثه، زخمی‌ها، بیماران و کارمندان بودند و کشتار آنان در هیچ دین و آیینی روا نیست و گروه داعش با این حمله مرتکیب جنایت جنگی شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.