حنا ربانی: امریکا از افغانستان خروج مسوولانه داشته باشد

- ۱۲ قوس ۱۳۹۱

وزیر امور خارجه پاکستان اعلام کرد که اسلام‌آباد خواهان این است که امریکا یک خروج مسوولانه و متعهدانه از افغانستان برای دستیابی به صلح و ثبات در منطقه داشته باشد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، حنا ربانی کهر، وزیر امور خارجه پاکستان در مصاحبه‌یی با یکی از کانال‌های تلویزیونی خصوصی این کشور گفت، نقش اسلام آباد کمک به دولت افغانستان برای دستیابی به یک مرحله گذار مسئولانه و خروج امریکایی‌ها از این کشور از طریق روند توافق و سازش است.
وزیر امور خارجه پاکستان افزود، واشنگتن و اسلام آباد در حال ایجاد استراتژی مشترک با اهدافی چون ایجاد امنیت و ثبات در افغانستان و مبارزه و امحای تروریسم هستند.
پس از دیدار مقام‌های پاکستانی با شورای عالی صلح افغانستان به ریاست صلاح الدین ربانی، روابط میان دو کشور به شدت تغییر کرده است.
حنا ربانی کهر در جریان مذاکراتش با زلمی رسول، وزیر خارجه افغانستان گفت که دو طرف توافق کردند تا کنفرانسی را در پایان جنوری سال ۲۰۱۳ با حضور علمای پاکستانی و افغانستانی برای آزادی زندانیان و حرکت به سوی مذاکرات با طالبان برگزار کنند.
وزیر امور خارجه پاکستان همچنین اعلام کرد که دو طرف خواهان این هستند که تمام عناصری که برای اثبات قدرت خود به زور و خشونت متوسل می‌شوند از این پس راه حل‌های سیاسی را برای دستیابی به اهدافشان پیش بگیرند چرا که در اسلام هیچ جایگاهی برای حملات انتحاری و خشونت وجود ندارد.
وی افزود: اسلام آباد نفوذ خوب و گسترده‌یی در افغانستان دارد و روابط میان مردم دو کشور تاکنون دچار خدشه نشده است. ما به یک مسیر تجاری ترانزیت میان دو کشور، ارتقا و پیشرفت روابط و همکاری‌های اقتصادی، ارتباطات نظامی و آژانس‌های اطلاعاتی نیاز داریم. بنابراین، اقدامات اجرایی از سوی رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیری پاکستان می‌تواند از این سیاست‌ها حمایت کند. علاوه بر این، ارتش نیز تضمین کننده امنیت مرزهای میان دو کشور خواهد بود.
حنا ربانی کهر همچنین اعلام کرد که پاکستان و امریکا مذاکراتی را درخصوص حملات هواپیماهای بدون سرنشین انجام داده‌اند و امیدوارند که این مذاکرات به نتایجی برسد: «ما همواره بر این موضع استوار هستیم که حملات هواپیماهای بدون سرنشین غیرقانونی هستند. پاکستان همواره به دنبال روابط با امریکا بر اساس اولویت‌هایی چون استقلال و منافع مشترک بوده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.