اندونزیا در افغانستان مرکز علوم اسلامی راه اندازی می‌کند

- ۱۹ حمل ۱۳۹۶

mandegarمحمداشرف غنی رییس حکومت وحدت ملی، در سفر به اندونزیا توسط «جوکو ویدودو» رییس‌جمهور این کشور مورد استقبال قرار گرفت.
رییس حکومت وحدت ملی در دیدار با همتای اندونزی خود با اشاره به روابط دوستانه و مناسبات ۶۵ ساله افغانستان و اندونزی گفت که ۲ کشور با هم دوستی تاریخی دارند.
او از تلاش‌های موفقیت‌آمیز و تجارب اندونزی در بخش تأمین صلح، توسعه و رشد اقتصادی یاد کرد و گفت: از تجارب اندونزی در راستای تأمین صلح و ثبات، توسعه و رشد اقتصادی افغانستان استفاده مناسب می شود.
رییس حکومت وحدت ملی، تروریسم و مواد مخدر را ۲ معضل بین‌المللی دانست و افزود: پول مواد مخدر و قاچاق به جیب مافیای بین‌المللی واریز می‌شود و باید ریشه این دو تهدید و معضل در همکاری مشترک کشورهای منطقه و جهان تشخیص و این پدیده از بین برده‌ شود.
اشرف غنی با اشاره به تلاش‌های زنان افغانستان گفت: زنان افغانستان در بخش آبادی و رفاه کشورشان همواره حضور فعال داشته‌ و حضور آنان در عرصه‌ها و تصمیم‌های مهم ضروری و حتمی است و ما برای افزایش حضور زنان در زمینه‌های مختلف تلاش‌های عملی کرده و این تلاش‌ها تداوم خواهد یافت.
رییس‌جمهور اندونزیا، در ادامه این دیدار گفت: اندونزی به‌خاطر تأمین صلح در افغانستان به هر نوع همکاری آماده‌ و در آینده یک هیأت را به افغانستان خواهد فرستاد تا نظریات و تجارب شان را با مقامات افغانستان در میان بگذارند.
او گفت، اندونزی یک مرکز بزرگ فراگیری علوم اسلامی را در افغانستان ایجاد خواهد کرد و از طریق این مرکز روابط میان علمای ۲کشور تحکیم و آنها خواهند توانست دانش و اطلاعات اسلامی شان را با هم در میان بگذارند.
رییس‌جمهور اندونزیا، تروریسم و قاچاق مواد مخدر را برای امنیت و ثبات منطقه و جهان یک تهدید عنوان کرد و گفت: اندونزی به خاطر دفع خطرات و ریشه‌کن‌ کردن این ۲ معضل از منطقه و جهان، آماده هر نوع همکاری است.
رییس‌جمهور اندونزیا گفته است که اندونزیا ضمن همکاری در بخش ارتقای ظرفیت‌های زنان افغانستانی، به جوانان افغانستان بورسیه‌های آموزشی را در رشتۀ دیپلماسی اعطا خواهد کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.