سناتوران: مادر بمب‌ها باید در پاکستان پرتاب می‌شد

- ۲۸ حمل ۱۳۹۶

شماری از سناتوران در مجلس سنا در واکنش به پرتاب بزرگترین بمب غیر اتمی امریکا در ولسوالی اچین ننگرهار می‌گویند که امریکا باید این بمب را بر مراکز اصلی تروریستان در آن سوی خط دیورند استفاده می‌کرد.
استفاده از بمب مادر بر پناهگاه‌های داعش در اچین واکنش‌های متفاوتی را بویژه در شورای ملی بر انگیخته است.
MANDEGARشماری از سناتوران می‌گویند که این بمب باید بر مراکز اصلی تروریستان در داخل پاکستان استفاده می‌شد.
محمد نادر بلوچ، یک عضو مجلس سنا می‌گوید: «کاش بمب مادر بر فرق مادر تروریسم (پاکستان) اصابت می‌کرد که جهان از شر تروریسم نجات می‌یافت؛ رییس‌جمهور امریکا باید متوجه باشد که مراکز اصلی تروریسم در کویته، اسلام آباد، پیشاور و میران‌شاه است که اخیراً هیات روسی از این مراکز دیدار کرده است و بمب مادر باید در این جاها استفاده می‌شد”.
نجیبه حسینی عضو دیگر سنا می‌گوید: «از این که داعش با بمب مادر هدف قرار گرفته خوشحالیم، ولی درعین حال متاثر از آنیم که کنوانسیون های بین المللی استفاده از سلاح‌ها و بمب‌های قوی را که تخریب زیاد دارند، ممنوع قرار داده است”.
بانو حسینی تاکید کرد، امریکا باید مراکز تروریسم بین المللی را که در آن طرف خط دیورند موقعیت دارند با این بمب‌ها مورد هدف قرار می‌داد تا جهان از شر آن مراکز خلاص می‌شد.
به گفتۀ این عضو مجلس سنا، دولت امریکا اگر می‌خواهد با تروریسم مبارزه موثر کند باید بالای پاکستان فشار بیشتر وارد کند تا آن کشور دست از حمایت از تروریسم بردارد.
همزمان بااین و در ادامه واکنش‌ها به استفاده امریکا از بزرگترین بمب غیرهسته‌یی این کشور در افغانستان، زلمی خلیلزاد که به تازه‌گی به عنوان مشاور دونالد ترامپ در امور سیاست خارجی و بین الملل معرفی شده، از واشنگتن خواسته است حمله‌ مشابه ولسوالی اچین را بر پناهگاه‌های هراس‌افگنان در خاک پاکستان نیز انجام دهد.
روزنامۀ‌ دان چاپ پاکستان به نقل از خلیلزاد نوشته است که اگر نیروهای ناتو و امریکایی در افغانستان از پناهگاه‌های هراس‌افگنان در پاکستان مورد هدف قرار می‌گیرد، پس چنین حمله یک جواب مناسب خواهد بود.
او گفته است که توازن در میدان‌ جنگ در افغانستان، باید به نفع نیروهای افغانستان و نیروهای ایتلاف بین‌المللی تغییر کند و بن‌بست کنونی شکسته شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.