پیام امریکا به پاکستان: هیچ کشوری نباید از طالبان حمایت کند

- ۳۰ حمل ۱۳۹۶

مک مستر، مشاور امنیت ملی ایالات متحده، با ابلاغ پیامی به رهبران پاکستان گفته است که هیچ کشوری نباید از طالبان حمایت کند .
آقای مستر که پس از سفر به کابل، به اسلام آباد رفت، در دیدار با مقامات پاکستانی گفت که خواستار نقش مثبت همه کشورهای منطقه در ایجاد ثبات در افغانستان می‌باشد.
MANDEGARمشاور امنیت ملی ایالات متحده در نخستین سفر رسمی خود به پاکستان، با نواز شریف نخست وزیر آن کشور ملاقات کرد.
بربنیاد اعلامیه دفتر نخست وزیر پاکستان، مک مستر، تمنیات نیک رییس‌جمهور ترامپ را به مقامات پاکستان رسانید و اطمینان داد که ادارۀ جدید در تقویت روابط دو جانبه با پاکستان برای رسیدن به صلح و ثبات در افغانستان و به شکل گسترده‌تر در جنوب آسیا، متعهد است.
جنرال مک مستر گفته است: «هیچ‌کس نباید از طالبان حمایت کند، هیچ کس نباید از مقاومت مسلحانه در برابر دولت افغانستان و مردم افغانستان حمایت کند، ما می‌خواهیم که همه کشورهای منطقه نقش موثر و مثبت را برای کمک به مردم افغانستان در عوض تلاش برای تداوم این جنگ طویل ایفا کنند.»
پس از ملاقات مک مستر با سرتاج عزیز مشاور ارشد مشی خارجی پاکستان، اعلامیه رسمی حاکیست که اسلام آباد نگرانی خود را از وخامت اوضاع امنیتی در افغانستان ابراز داشت.
مشاور امنیت ملی ایالات متحده، پس از انعقاد جلسات خود با مقامات بلند رتبۀ افغانستان در کابل، در مصاحبه تلویزیونی با طلوع نیوز، روی این موضوع تاکید کرد که هیچ جانبی نباید از طالبان حمایت کند.
مک مستر، روی اهمیت شکست طالبان و پیوستن طالبانی که علاقه‌مند صلح اند به پروسه مصالحه نیز تاکید ورزید و گفت: «طالبان نیز باید شکست داده شوند، و آنان را می‌توان با چند روش شکست داد. فکر می‌کنم مسوولان حکومت وحدت ملی از آنانی که علاقه‌مند مصالحه و پیوستن به برادران افغانستانی خود برای تقویت کشور و ختم خشونت اند، استقبال خواهند کرد.»
مک مستر، مشاور امنیت ملی ایالات متحده روزدوشنبه به سفر یک روزه اش به اسلام اباد پایان بخشید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.