احمد ضیا مسعود: حکومت را چهار فرد مشکوک اداره می‌کند

- ۱۰ ثور ۱۳۹۶

احمدضیا مسعود، معاون حزب جمعیت اسلامی می‌گوید که این حکومت مشروعیت ندارد و حکومتی که محمداشرف غنی، نماینده‌گی از آن می‌کند، صرفاً حکومت چهار نفر مشکوک است.
احمد ضیا مسعود که در محفلی برای گرامی‌داشت از بیست‌وپنجمین سال‌روز پیروزی مجاهدان صحبت می‌کرد، گفت: رییس حکومت وحدت ملی می‌خواهد به تنهایی MANEGARتمام ارگان‌ها را به دست گیرد و این شخص «دیکتاتورمشرب» به هیچ‌یک از تعهداتش پابند نیست.
معاون حزب جمعیت گفت: حملۀ پیچیدۀ طالبان بر قول اردوی ۲۰۹ شاهین، حمله بر شفاخانۀ ۴۰۰ بستر، حمله بر ریاست رجال برجسته، حملۀ انتحاری در راه‌پیمایی جنبش روشنایی و سقوط مشکوک برخی از ولایت‌ها و ولسوالی‌ها، و افزایش جنگ در شمال و شمال‌شرق افغانستان به این معنا است که حکومت خواهان تضعیف پایه‌های نظام شده و نیروهای امنیتی را وادار به ترک صفوف‌شان می‌کند.
احمدضیا مسعود می‌گوید، چرخش‌های سیاسی رییس حکومت وحدت ملی و عدم توجه‌اش به حساسیت‌های کشورهای همسایه سبب شده تا افغانستان یک بار دیگر به محل تقابل منطقه تبدیل شود.
او می‌افزاید، تطبیق پروژه‌های خطرناک از جمله سقوط شماری از ولایت‌ها و ولسولی‌ها و شعله‌ورشدن آتش جنگ به بهانۀ حضور داعش و طالبان، افغانستان را به کام نبردی خانمان‌گیر می‌کشاند.
به گفتۀ مسعود، سال جاری سالی جنجالی خواهد بود و دشمن برای براندازی و نفاق‌پراکنی دست به هر عملی خواهد زد. او از مردم می‌خواهد، از اجرای طرح ویران‌گرانۀ دشمن و حامیان دشمن جلوگیری کنند.
او می‌گوید که می‌خواسته در همین روز استعفا بدهد و از مردمی که در مبارزات انتخاباتی در کنارش ایستاده بودند، معذرت بخواهد و بگوید دیگر نمی‌تواند «در کنار این حکومت فاسد» بیایستد.
آقای مسعود پیش از این، به عنوان نمایندۀ ویژۀ رییس حکومت وحدت ملی در امور اصلاحات و حکومت‌داری خوب فعالیت می‌کرد.
او از دیگر احزاب و نهادهای سیاسی و اجتماعی و مجاهدان می‌خواهد تا از حمایت حکومت وحدت ملی دست بردارند، با تیم ارگ مقاطعه کرده و دیگر در نشست‌های رییس حکومت وحدت ملی اشتراک نکنند.
او از مردم می‌خواهد رییس حکومت وحدت ملی را وادار به استعفا کرده و برای انتخابات زودهنگام تلاش کنند. آقای مسعود می‌گوید که استعفای رییس حکومت وحدت ملی را از بن‌بست نجات می‌دهد و این ساختار بنابر عدم رعایت قانون اساسی هر روز بحران می‌آفریند.
معاون حزب جمعیت اسلامی افغانستان می‌گوید که به مبارزات سیاسی و حق‌طلبانه‌اش ادامه می‌دهد و برای از میان برداشتن خودکامه‌گی و برتری‌طلبی می‌رزمد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.