کمیسیون حقوق بشر خواستار حضور بیشتر زنان در پولیس شد

- ۱۱ ثور ۱۳۹۶

سیما سمر، رییس کمیسیون حقوق بشر که در «کنفرانس ملی حقوق بشر و پولیس» سخن می‌گفت، خواستار حضور بیشتر زنان در نیروهای پولیس شده است. این نهاد همچنین از نیروهای پولیس خواسته است تا حقوق بشری افراد را رعایت کنند.
هدف از این کنفرانس گسترش حقوق بشر و نظارت بر حقوق بشر در نهادهای امنیتی افغانستان اعلام شده ‌است.
این کمیسیون با وزارت داخله، دفاع و ریاست امنیت ملی تفاهم‌نامه‌یی را امضا کرده که کمیسیون حقوق بشر بر وضعیت حقوق بشری در نهادهای امنیتی و خارج از آن نظارت کند.
خانم سمر در این نشست پولیس را «زنجیر اول تأمین عدالت» دانست و گفت در صورتی‌که پولیس ماموریت خود را درست انجام ندهد دادستانی و دادگاه به درستی نمی‌توانند وظایف‌شان را انجام دهند.
به گفته رییس کمیسیون حقوق بشر افغانستان، پولیس نخستین مرجعی است که مردم، بویژه قربانیان، به آن ‌مراجعه می‌کنند و عدالت زمانی تأمین می‌شود که پولیس به صورت تخصصی و بی‌طرفانه عمل کند.
او با تأکید به حضور بیشتر زنان در صف نیروهای پولیس افغانستان گفت که زنان پولیس در صورتی می‌توانند موثر کار کنند که تنها به آموزش‌های رسمی در مراکز آموزش پولیس و سایر نهادهای مربوط به وزارت کشور افغانستان اکتفا نکنند.
خانم سمر در این نشست خطاب به نیروهای پولیس گفت که آنان باید نمونه‌یی از برخورد خوب باشند؛ رفتارشان به گونه‌ای باشد که مردم به پولیس اعتماد کرده و زنانی بیشتر وارد صفوف پولیس شوند.
او از زنان پولیس خواست اگر در معرض هرگونه آزار و اذیت قرار می‌گیرند، بویژه آزار و اذیت جنسی به کمیسیون حقوق بشر افغانستان شکایت کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.