نمایندۀ سازمان ملل به حکمتیار: هرگروهی که به صلح می‌پیوندد، به حقوق بشر احترام کند

گزارشگر:چهار شنبه 27 ثور 1396 - ۲۶ ثور ۱۳۹۶

mandegar-3نمایندۀ خاص دبیر کل سازمان ملل دیروز در دیدار با گلبدین حکمتیار گفته است، هرکسی که به روند صلح می‌پیوندد، باید به حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان احترام کند.
تدامیچی یاماتو، نمایندۀ سازمان ملل در این دیدار از پیوستن او به صلح استقبال کرده است.
در خبرنامۀ دفتر نماینده‌گی سازمان ملل گفته شده که این دیدار به خاطر قدردانی حکمتیار از پیوستن صلح و پذیریش قانون اساسی صورت گرفته است.
گفته شده که آقای تدامیچی به حکمتیار گفته است که هر گروهی که به روند صلح می‌پیوندد به حقوق بشر، حقوق زن و آزادی بیان احترام بگذارد.
نمایندۀ سازمان ملل درحالی در دیدار با حکمتیار از رعایت حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان تأکید کرده است که حکمتیار پس از ظاهر شدنش در لغمان، در سخنرانی خویش در ننگرهار حرف‌های نگران کننده‌‎یی را در مورد فعالیت رسانه‌ها بیان کرد و بعضی از رسانه‌ها را متهم به مخالفت با ارزش‌های اسلامی کرد و این رسانه‌ها را «شریر» و« لعین» خواند و گفت، باید جلو فعالیت آن‌ها گرفته است.
بسیاری از شهروندان افغانستان نگرانی دارند که مبادا حکمتیار مانند گذشته خلاف آزادی بیان، آزادی‌های اجتماعی و زنان عمل کرد و به محور تشدید مخالف‌ها با ارزش‌های جدید در کشور مبدل شود.
چند روز پیش، یک سخنگوی این حزب گفته بود که فرماندهان حزب اسلامی سلاح‌های‌شان را به دولت نمی‌پردازند، یزار افرادشان با تهدید روبه‌رو اند و برای حفظ جان‌شان سلاح‌های‌شان را به حکومت نمی‌دهند.
هم‌چنان حزب اسلامی فهرست بیش از ۳۵۰۰ تن از نظامیان خویش را ترتیب داده و به حکومت سپرده که جذب نهادهای امنیتی شوند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.