توطیــۀ می و ترامپ علیه اروپا

گزارشگر:چهار شنبه 10 جوزا 1396 - ۰۹ جوزا ۱۳۹۶

mandegar-3در پی افشای یک سری اسناد جدید که نشان می‌دهد انگلیس برای تضعیف سیاست تغییرات آب و هوایی اتحادیه اروپا تلاش می‌کند، ترزا می به همدستی با ترامپ علیه اروپا متهم شد.
به نوشته روزنامه دیلی میل، در حالی که سیاستمداران اروپایی به وضوح اعلام کردند از برنامه‌های دونالد ترامپ، رییس ‌جمهوری آمریکا در رد معاهده آب و هوایی حمایت نمی‌کنند، انگلیس تنها کشوری است که تاکنون سیاست سکوت را در پیش گرفته است.
زمانی که ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس برای دیدار با ترامپ راهی کاخ سفید شد، انتظار می‌رفت که روابط محکمی با رییس‌جمهوری آمریکا ایجاد شود اما همزمان نگرانی‌هایی درباره رویکردهای رهبر آمریکا علیه زنان، مهاجران، اسلام، ولادیمیر پوتین و سایر مسائل وجود داشت.
طبق اسناد فاش شده که به دست گروه “میز انرژی، صلح‌ سبز” رسیده، انگلیس برای ایجاد سیاستی با هدف ارتقای بهره‌وری انرژی شامل کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و تولید کالاهای ارزان‌تر برای مصرف‌کنندگان، به صورت داوطلبانه و نه اجباری تلاش کرده است.
در این اسناد همچنین تاکید شده همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید اجازه داشته باشند تا لحظه‌ آخر برای رسیدن به اهداف ۲۰۳۰ درباره انرژی تجدیدپذیر اصلا کاری انجام ندهند. ترامپ از مخالفان معاهده تغییرات آب و هوایی است که سال ۲۰۱۵ در پاریس به امضا رسید و تاکید کرده است که به زودی موضع خود را در قبال آن اعلام می‌کند.
بری گاردینر، وزیر تجارت بین‌المللی دولت سایه انگلیس به روزنامه ایندیپندنت گفت: دونالد ترامپ در واقع یک حامی در اتحادیه اروپا دارد که آن حامی، انگلیس است. انگلیس در پشت صحنه است و تلاش دارد تا تعهدات را تضعیف کند و آن تعهدها را به جای اینکه اجباری باشند، اختیاری کند.
انتقاد ترامپ از مرکل
ترامپ بار دیگر از آلمان به سبب مازاد نرخ تجارت به ضرر آمریکا و سطح بودجه نظامی انتقاد کرد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، روز دوشنبه آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نسبت به قابل اعتماد بودن آمریکای ترامپ برای کشورش اظهار تردید کرده و ائتلاف آمریکا و آلمان را پایان یافته دانست.
ترامپ امروز در توئیتی نوشت: ما در تجارت با آلمان دچار کسری شدید می‌شویم و آنها همچنین خیلی کمتر از چیزی که باید اختصاص دهند به ناتو پول می‌دهند. این برای آمریکا خیلی بد است و تغییر خواهد یافت.
این در حالی است که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز امروز بار دیگر گفت: اروپا باید سرنوشت خود را در دستانش بگیرد و تبدیل به یک بازیگر دیپلماتیک در عرصه بین‌المللی شود.
مرکل بعد از دیدارش با نارندرا مودی، نخست وزیر هند تاکید کرد: آلمان می‌خواهد روابطش با هند توسعه یابد و نباید این اتفاق به قیمت روابط دو سوی اقیانوس اطلس تمام شود.
مودی نیز آلمان را یک شریک بسیار قابل اعتماد خواند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.