احمد مسعود: طالبان به هیچ تعهد خود به غیرقرارداد خود با آمریکا عمل نکرده‌اند.





عقد قرارداد ۵۲ پروژۀ توسعه‌یی و ۱۳۹ هزار روز کاری برای روستانشینان

گزارشگر:چهار شنبه 10 جوزا 1396 - ۰۹ جوزا ۱۳۹۶

mandegar-3قرارداد اجرای ۵۲ پروژۀ توسعه‌یی دیروز میان مسوولان وزارت احیا و انکشاف دهات و شوراهای انکشافی روستاها در کابل امضا شد.
نصیراحمد درانی، وزیر احیا و انکشاف دهات هنگام امضای این قرارداد می‌گوید که این پروژه‌های توسعه‌یی بیش از ۱۹۸ میلیون افغانی هزینه بر می‌دارند که از سوی بانک توسعه آسیایی و شوراهای انکشافی روستاها پرداخت می‌شود.
به گفتۀ آقای درانی، این پروژه‌ها بیشتر در بخش‌های ساخت‌وساز بندهای آب، جاده‌ها، پل و پلچک و دیواری‌های استنادی در ولایت‌های کابل، پکتیا، لغمان، لوگر، پروان، سمنگان، فاریاب، بغلان، غور، کاپیسا، ننگرهار و غزنی عملی خواهند شد.
وزیر احیا و انکشاف دهات می‌گوید، با اجرای این پروژه‌ها بیش از ۱۳۹ هزار روز کاری برای روستانشینان فراهم می‌شود و بیش از ۳۵۵ هزار روستانشین به گونۀ مستقیم و غیرمستقیم از این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شوند.
مؤمن دلاور، عضو شوراهای‌ انکشافی روستاها می‌گوید که با اجرای این پروژه‌ها برخی از مشکلات مردم در ولایت‌ها و ولسوالی‌ها حل خواهد شد.
به گفتۀ مسؤولان وزارت احیا و انکشاف دهات، این وزارت از دو سال به این‌سو ۷۶۴ قرارداد پروژه‌های آبیاری و حمل و نقل به ارزش بیش از ۳٫۹ میلیارد افغانی را با شوراهای انکشافی روستاها امضا کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.