اسلام‌آباد خطاب به کابل: پیش از اتهام اسناد و شواهد ارایه کنید

- ۲۰ قوس ۱۳۹۱

پاکستان اظهارات حامد کرزی، رییس‌جمهوری کشور را که گفته بود برنامۀ ترور رییس عمومی امنیت ملی در شهر کویته برنامه‌ریزی شده بود، رد کرد.
به گزارش خبرگزاری شینهوا، اسدالله خالد، رییس عمومی امنیت ملی افغانستان و از افراد نزدیک کرزی، در حملۀ انتحاری پیام‌آور صلح طالبان، مجروح شد.
طالبان مسوولیت این حمله را برعهده گرفته و گفته این حمله به تلافی اعدام اخیر چند زندانی طالب انجام شده است. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفت: فرد مهاجم خود را پیام آور صلح جا زده بود.
این در حالی است که آقای کرزی احتمال دست داشتن طالبان را در این حمله رد کرده و گفته غیر ممکن است طالبان، آنچه را او «حمله پیچیده» خوانده، انجام داده باشند.
وی افزود، این حمله به وسیله نظامیان تحت حمایت دولت پاکستان طرح ریزی شده و خواستار تحقیقاتی در این باره شد که چه کسانی در پشت پرده این عملیات بوده‌اند.
در همین حال، پاکستان  از کابل خواسته که به جای اتهامات مکرر، اطلاعات لازم را در اختیار این کشور بگذارد.
وزیر امور خارجه پاکستان گفت: اگر دولت افغانستان پیش از هر گونه اتهامی،‌ اطلاعات یا شواهدی که در خصوص این حمله بزدلانه به رییس عمومی امنیت ملی افغانستان دارد، در اختیار دولت پاکستان بگذارد و نسبت به صدور دستور برای تحقیق در مورد هرگونه کوتاهی در تمهیدات امنیتی برای رییس عمومی امنیت ملی افغانستان اقدام کند، آنگاه درست عمل کرده است.
در بیانیه وزارت خارجه پاکستان آمده است که دولت این کشور آماده است تا در خصوص تحقیق درباره این اقدام جنایتکارانه به دولت افغانستان کمک کند.
کرزی در یک کنفرانس مطبوعاتی در کابل گفت که دولت افغانستان این حمله را که خبرهای زیادی به دنبال داشته جدی قلمداد خواهد کرد و آن را با دولت پاکستان مطرح می‌کند.
پاکستان حمله انتحاری به اسدالله خالد را به شدت محکوم کرده و گفته به همکاری با دولت افغانستان برای مبارزه با تروریسم ادامه خواهد داد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.