یکی از فرماندهان شبکۀ حقانی در پاکستان کشته شد

گزارشگر:چهار شنبه 24 جوزا 1396 - ۲۳ جوزا ۱۳۹۶

mandegar-3منابعی در ایالت خیبرپشتونخواه پاکستان گفته‌اند یک فرمانده شبکه حقانی در منطقه هنگوی این ایالت هدف حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی قرار گرفته و کشته شده است.
به گفته این منابع در این حمله فردی به نام ابوبکر که از فرماندهان شبکه حقانی در این محل بوده، در منطقه سپین تل و در نزدیکی منطقه اوروکزی کشته شده است.
غازی گلاب جمال اوروکزی، عضو منطقه اوروکزی در پارلمان پاکستان در مصاحبه با بی بی سی کشته شدن ابوبکر در این حمله را تایید کرده و اضافه کرده که اکنون این محل را نیروهای امنیتی پاکستانی تحت کنترل دارند.
آقای اوروکزی به نقل مردم محل گفته که در این حمله همسر و کودکان این فرمانده شبکه حقانی نیز زخمی شده‌اند.
تا حال مقامات پاکستانی و ارتش این کشور در مورد این حمله چیزی نگفته‌اند و شبکه حقانی نیز در این مورد واکنشی نشان نداده است.
حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در منطقه هنگوی ایالت خیبر پشتونخواه پاکستان در حالی انجام می‌شود که دولت دونالد قرار است در چند روز آینده راهبرد جدید آمریکا در مورد افغانستان را اعلام کند.
جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا گفته است که “به زودی” گزینه‌های مختلفی را برای رسیدگی به شرایط افغانستان به دونالد ترامپ ارائه خواهد کرد.
او افزوده است که راهبرد جدید رویکردی منطقه‌ای خواهد داشت.
وزیر دفاع آمریکا بدون این که جزئیات بیشتری ارائه کند، به کنگره این کشور گفت که آمریکا باید نسبت به افغانستان روش‌های متفاوتی در پیش بگیرد.
در برابر حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در پاکستان اعتراضات بی‌شماری برگزار شده است.
دولت افغانستان اعلام کرد که عامل حمله مرگبار دو هفته پیش در کابل شبکه حقانی با کمک سازمان اطلاعاتی پاکستان است اما هم پاکستان و هم شبکه حقانی این ادعا را رد کرده‌اند.
در این حمله دست کم ۱۵۰ نفر کشته و حدود ۵۰۰ نفر زخمی شدند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.