داعش ولسوالی درزاب جوزجان را اشغال کرد

- ۳۰ جوزا ۱۳۹۶

mandegar-3نیروهای داعش عصر روز گذشته بر ولسوالی درزابِ جوزجان یورش بردند و هم‌اکنون نبرد سختی در منطقه جریان دارد. به گفتۀ مقام‌های محلی و امنیتی دست‌کم ۶۰ پولیس ملی و محلی، و حدود ۳۵ تن از نیروهای ارتش در محاصرۀ داعش قرار دارند.
بازمحمد دلاور، سرپرست ولسوالی درزاب به سلام‌وطندار می‌گوید، فعلاً تنها ساختمان ولسوالی و فرماندهی پولیس در کنترل نیروهای امنیتی قرار دارد و بازار و پنج پاسگاه به تصرف نیروهای داعش درآمده است.
دلاور می‌گوید، تاکنون ۹ تن از نیروهای امنیتی و ۱۳ عضو داعش کشته شده‌اند و ۳ نیروی امنیتی و ۱۵ داعشی زخمی. شمار اسیران داعش از میان نیروهای امنیتی نیز به دو تن می‌رسد.
به گفتۀ آقای دلاور، حملۀ داعش از چندین جهت در یک زمان انجام شده و ۵۰۰ تن از افراد داعش به رهبری ملاغضنفر، ملاابراهیم و قاری حکمت با نیروهای امنیتی در نبرد اند. او هشدار می‌دهد که اگر به زودی نیروهای تازه‌نفس به منطقه اعزام نشوند، نبرد به سود داعش خاتمه خواهد یافت.
یک منبع امنیتی که نخواست نامش فاش شود، می‌گوید، حدود ۶۰ تن از نیروهای امنیتی در ساختمان فرماندهی پولیس درزاب در محاصرۀ داعش قرار دارند و راه‌های رفت‌وآمد به این ساختمان قطع شده است.
عبدالقهار سراجی، فرمانده پولیس درزاب جوزجان نیز می‌گوید که وضعیت نگران‌کننده است: «شمار نیروهای داعش در میدان جنگ بیشتر از نیروهای امنیتی‌ست.»
حفیظ‌الله ندرت، یک عضو شورای ولایتی جوزجان نیز از محاصرۀ ۳۵ تن از نیروهای ارتش در درزاب خبر می‌دهد. ندرت هشدار می‌دهد که اگر نیروهای امنیتی بیشتر به منطقه اعزام نشوند، وضعیت وخیم‌تر خواهد شد.
اما رسانه‌ها به نقل از منابع محلی از سقوط این ولسوالی به دست داعش خبرداده‌اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.