همایش علمی «دفع زباله‌های شهری» در کابل برگزار شد

گزارشگر:دو شنبه 9 اسد 1396 - ۰۸ اسد ۱۳۹۶

mandegare-3مرکز تحقیقات و رشد ظرفیت وزارت شهرسازی و مسکن برای نخستین‌بار، همایش علمی سه روزه را زیر نام «مفهوم گفتمان تکنولوژی‌های موثر برای دفع زباله‌های شهری» در پیوند به محیط‌زیست در کابل راه‌اندازی کرده است.
مسؤولان وزارت شهرسازی و مسکن در این همایش با ابراز نگرانی از وضعیت زیست‌محیطی در پایتخت و شهرهای بزرگ کشور می‌گویند، رشد بی‌رویۀ جمعیت در شهرها، توسعۀ نامتوازن شهرها، فقر اقتصادی، عدم مدیریت زباله‌ها و فاضلاب‌های شهری و بی‌توجهی به منابع طبیعی، فضای زنده‌گی را برای باشنده‌گان کشور طاقت‌فرسا ساخته است.
آنان، عدم توجه به کیفیت مواد وارداتی و کاربرد غیر معیاری از این مواد را یکی دیگر از مشکلات زیست‌محیطی در شهرهای کشور می‌دانند.
سیدسعادت نادری، وزیر شهرسازی و مسکن هدف از برگزاری این همایش را بررسی پیامدهای زباله‌ها بر محیط‌زیست، فناوری‌های اثرگذار برای دفع زباله‌ها و اهمیت و ضرورت فضای سبز شهری در پایتخت و ولایت‌های کشور عنوان می‌کند.
آقای نادری، از افزایش زباله‌ها و ضایعات صنعتی در کشور ابراز نگرانی کرده می‌گوید که باید برای حل این مشکل نیز برنامه‌های جدی‌یی روی دست گرفته شود.
از سوی دیگر یوسف پشتون، مشاور رییس حکومت وحدت ملی در امور مسکن که در این همایش حضور داشت، نبود آگاهی و کمی‌توجهی به مسایل زیست‌محیطی را بزرگترین عامل آلوده‌شدن محیط‌زیست در کشور می‌داند. آقای پشتون، از آلوده‌‌گی بیشتر محیط‌زیست در کشور نیز هشدار می‌دهد.
مسؤولان اداره ملی نگهداری از محیط‌زیست نیز از افزایش زباله‌های، قطع جنگل‌ها و تهدید منابع آبی در کشور هشدار داده می‌گویند که عدم دفع معیاری زباله‌ها در پایتخت سبب به وجودآمدن مشکلات بزرگ خواهد شد. آنان از حکومت می‌خواهند که برای حل بنیادی این مشکل گام‌های عملی‌یی را بردارند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.