محمد اشرف غنی: فرهنگ حکومت‌داری تغییر کند

گزارشگر:دو شنبه 9 اسد 1396 - ۰۸ اسد ۱۳۹۶

محمد اشرف غنی رییس حکومت وحدت ملی در مراسم معرفی رییس عمومی اداره مستقل ارگان‌های محل تأکید کرده که فرهنگ حکومتداری گذشته باید تغییر کند و این تغییرات به شکلی باشد که همه مردم افغانستان از آن راضی باشد.
mandegare-3آقای غنی، روز یک‌شنبه (۸ اسد) متین بیگ رییس عمومی اداره مستقل ارگان‌های محل را به کارمندان آن اداره معرفی نمود و به وی در عرصه امور حکومت‌داری خوب، ابراز موفقیت کرد.
در مراسم معرفی آقای متین بیگ، که صبح دیروز در مقر اداره مستقل ارگان‌های محل برگزار گردید، شماری از مقامات بلندپایه دولتی و برخی نماینده‌گان شورای ملی نیز حضور داشتند.
عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس نماینده‌گان به خاطر انتصاب رییس جدید اداره مستقل ارگان‌های محل از رییس حکومت وحدت ملی غنی تشکر کرده ابراز امیدواری کرد که آقای بیگ در عرصه حکومتداری خوب نظر به تجارب گذشته، نمایندگی خوب از قشر تحصیل یافته جوان، نماید و از حمایت همه جانبه خویش اطمینان داد.
آقای غنی نیز در صحبتی گفت: خرسندم که نسل جدید افغانستان به عنوان نسل مهم تاریخ ما در امور دولت داری معرفی می‌شوند و این در زمینه تأمین ارتباط دولت و ملت یک گام اساسی به شمار می‌رود.
وی افزود: “ما نسلی هستیم که به شمول مهاجرت، توفان‌های مختلفی را که در کنترول خود ما نبوده است، تجربه کردیم اما شما نسلی هستید که آینده کشور به شما افتخار خواهد کرد و در میان همه اقشار، حافظ ثبات، وحدت ملی و همبستگی خواهید بود”.
محمد اشرف غنی اداره مستقل ارگان‌های محل را وسیله ارتباط میان ریاست جمهوری و مردم دانست و نقش والیان، ولسوالان و شهرداران را ارزنده خوانده گفت که تنظیم امور به عهده اداره مستقل ارگان‌های محل می‌باشد.
آقای غنی خاطرنشان کرد.
که از این پس باید فرهنگ گذشته تغییر کند و این تغییرات به شکلی انجام پذیرد که برای هرکس در هرگوشه از افغانستان بتوانیم ارائه خدمت کنیم.
وی با اشاره به نقش اداره دادگاه عالی، وزارت عدلیه و اداره تفتیش و نهادهای مربوطه نهایت مهم می‌باشد، زیرا افغانستان براساس حاکمیت قانون منسجم می‌شود.
گفتنی است که ریاست جمهوری به تازگی طی احکام جداگانه دو نامزد وزیر و سه مقام عالی رتبه دولتی دیگر را جدیداً معرفی کرده است.
بر اساس این تعیینات جدید، محمد حمید طهماسی و محمد شفیق گل آغا شیرزی طی فرمان‌های جداگانه به ترتیب به عنوان نامزد وزرای ترانسپورت و هوانوردی و سرحدات، اقوام و قبایل معرفی شده اند.
از سوی دیگر، رییس حکومت وحدت ملی طی حکمی دیگر الماس زاهد را به حیث مشاور ارشد و نماینده ویژه رییس حکومت وحدت ملی در امور انسجام ملی مقرر کرده است. عبدالمتین بیگ هم به عنوان رییس ارگان‌های محلی معرفی شده است. از سوی هم، فضل الله مجددی براساس فرمان جدید رییس حکومت وحدت ملی به حیث والی تخار معرفی شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :