مدیر معارف ولایت غزنی: طالبان کارت‌های معاش معلمین را غصب کردند

گزارشگر:ناجیه نوری/ یک شنبه 15 اسد 1396 - ۱۴ اسد ۱۳۹۶

طالبان کارت معاش معلمین ولسوالی اندر ولایت غزنی را جمع آوری کرده و اجازه گرفتن معاش به معلمین این ولسوالی را نمی‌دهند.
مدیر معارف ولایت غزنی به روزنامه ماندگار می‌گوید: از ماه جوزا / خرداد بدین سو کارت معاش معلمین ولسوالی اندر توسط طالبان گرفته شده است.
mandegar-3محمد حنیف عشرتی، آمر معارف ولایت غزنی گفت: به جز ولسوالی مالستان، جاغوری و ناوه، معلمین ۱۵ ولسوالی دیگر غزنی از ماه جوزا تاکنون معاش دریافت نکردند.
به گفته عشرتی: طالبان به معلمین این ۱۵ ولسوالی غزنی اجازه رفتن به بانک و گرفتن معاش را نمی‌دهد و معلمین از این ناحیه با مشکلات بسیار جدی مواجه هستند.
مدیر معارف غزنی تاکید کرد: ما این مساله را چندین بار با وزارت محترم معارف در کابل در میان گذاشتیم؛ اما تاکنون هیچ اقدامی از سوی حکومت برای حل این مشکل صورت نگرفته است.
اما مسوولان در وزارت معارف از این رویداد اظهار بی‌خبری کرده می‌گویند که تاکنون چنین گزارشی به آنان نرسیده است.
مجیب مهرداد سخنگوی وزارت معارف به روزنامه ماندگار می‌گوید: ما این قضیه را پی‌گیری می‌کنیم، اگر چنین مشکلی وجود داشته باشد، ما این مساله را با نهادهای امنیتی در میان خواهیم گذاشت.
مهرداد گفت: اگر چنین مشکلی حقیقت داشت، ما این مشکل را مشترکاً با نهادهای امنیتی پی‌گیری کرده و آن را به زودترین فرصت حل خواهیم کرد. بارها از مشکلات معلمین، کمبود امکانات تعلیمی برای شاگردان، تهدید معلیمن و شاگردان و سوزندان مکاتب توسط طالبان در ولایت غزنی و سایر ولایات ناامن افغانستان که طالبان در آن‌جا تسلط کامل و یا تقریبا تسلط داشته اند، گزارشاتی نشر شده است؛ اما هیچگاه دولت به این مشکلات توجه آن‌چنان که باید صورت گیرد، نکرده است.
غزنی از جمله ولایت‌های ناامن کشور است که بارها از حضور طالبان و قتل و غارت مردم توسط طالبان گزارش‌های به نشر رسیده است و اما ولسوالی اندر یکی از ولسوالی‌های ناامن در غزنی است که بیشترین قسمت‌های آن توسط طالبان اداره می‌شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.