نماینده ویژه روسیه در کابل: نیروهای آمریکایی افغانستان را ترک کنند

گزارشگر:سه شنبه 24 اسد 1396 - ۲۳ اسد ۱۳۹۶

mandegar-3ضمیر کابلوف، نمایندۀ ویژۀ روسیه برای افغانستان، ماموریت نظامی آمریکا در افغانستان را “ناکام” خوانده و گفته است که نیروهای امریکایی باید افغانستان را ترک کنند. آقای کابلوف در گفت‌و‌گو با روزنامۀ روسی ایزوستیا همچنین گفته که هرچند روسیه در گذشته مشکلی با حضور نیروهای امریکا در افغانستان نداشت اما با توجه به “ناکامی” ماموریت نظامی این کشور، آنها باید افغانستان را ترک کنند. او افزوده که هدف حضور نیروهای امریکایی در افغانستان جلوگیری از تبدیل شدن این کشور به پناهگاه امن برای تروریست‌های بین‌المللی بوده اما پس از بیش از یک‌ونیم دهه حضور آنها، افغانستان به “نیمه‌ماشین جوجه‌کشی تروریست‌ها” تبدیل شده است.
این اظهارات نماینده ویژه روسیه برای افغانستان زمانی ایراد می‌شود که کاخ سفید بازنگری بررسی راهبرد نظامی امریکا در افغانستان را روی دست گرفته و گزارش‌ها حاکی از آن است که تیم امنیتی آقای ترامپ بر سر اعزام نیروهای بیشتر به افغانستان گرفتار دودستگی شده است.
‘سربازان قراردادی’
نمایندۀ ویژه روسیه برای افغانستان گزارش‌های مبنی بر جایگزینی ارتش امریکا با سربازان قراردادی را “بی‌معنی” خوانده و گفته است که هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت.
او گفت: “سربازان قراردادی به راحتی فرار خواهند کرد. آنها برای پول می‌جنگند، پس چگونه می‌‎توانند با طالبان جنگ کنند.”
چندی پیش اریک‌دی پرینس، موسس شرکت “بلک واتر ورلد واید” به مقام‌های ارشد امریکایی طرح استفاده از سربازان اجیر در عوض استفاده از نظامیان آمریکایی در افغانستان را پیشنهاد کرده بود.
تا هنوز هیچ مقام رسمی دولت‌های آمریکا و افغانستان در مورد احتمال استفاده از سربازان قراردادی در افغانستان ابراز نظر نکرده‌اند و مشخص نیست که این طرح تا چه حد جدی است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.