“احمدشاه مسعود و وفاق ملی” اعلامیۀ بنیاد شهید مسعود بمناسبت هفتۀ شهید و شانزدهمین سالروز شهادت قهرمان ملی

گزارشگر:سه شنبه 14 سنبله 1396 - ۱۳ سنبله ۱۳۹۶

هموطنان گرانقدر در گوشه گوشۀ افغانستان و سراسر جهان!

السلام علیکم و رحمت الله و برکاته.
شانزدهمین سالروز شهادت قهرمان ملی و گرامی‌داشت از هفتۀ شهید را در حالی بنام “وفاق مmandegar-3لی” اعلام می‌داریم که یأس و ناامیدی روان مردم ما را پریشان ساخته، آهنگ قوم، زبان، تبار و مذهب را بلند نموده‌اند و کشور از چارسو مورد تهدید قرار گرفته است.
آرزومندی قلبی ما این‌ است که در میان این همه آشفتگی‌ها، با ارج‌گذاری به شهدای افغانستان، بتوانیم جلوه‌های وفاق، همبستگی، همدلی و همزبانی را بنمایش بگذاریم که ازین رهگذر نفس حضور گرم و شکوهمند همۀ مان از هر تبار و قشر و مذهب و زبان، از یکسو حقانیت مبارزات مردم ما را صحه میگذارد و از سوئی هم روحیۀ وفاق ملی را در میان مان تقویت میبخشد.
آنچنانی‌که در دوران جهاد مردم افغانستان با وجود تفاوت‌های سیاسی، قشری، قومی، زبانی و مذهبی همه در یک صف واحد در مقابل دشمن متجاوز ایستادیم، امروز نیز میتوانیم در مقابل دشمنان مردم و کشور در چارچوب وفاق ملی بیایستیم.
در تلخ ترین روزگاری که سرزمین ما را سایۀ ظلمت، تاریکی، ترور و تباهی فراگرفته بود و هریکی آیۀ یاس میخواند، قهرمان ملی یکجا با مقاومتگران قهرمان با ایمان به خدا، روحیۀ بلند و ارادۀ محکم از منبر جهاد و مقاومت، قامت برافراشت و صدا زد که “آهای مردم، اگر به اندازۀ کلاهم جای باقیست، من در این وطن باقی خواهم ماند و در مقابل دشمنان این سرزمین میرزمم و تا آخرین قطرۀ خون مقاومت را ادامه خواهم داد”. به جهانیان فریاد زد، “امروز تروریزم مشکل ماست، فردا دامن شما را نیز خواهد گرفت.” همان گفت و همان شد. آن مقاومت تاریخی و وفاق ملی بود… ادامه صفحه ۶
“احمدشاه مسعود
که روزنه های امید را گشود، جانمایۀ شد برای حفظ استقلال کشور، داعیۀ گردید برای تداوم راه و میراثی ماندگار در حافظۀ ملی نسل امروز مان، و اما مسعود با عهدی که با خدا، وطن و مردم بسته بود ایستاد و با قطرات خون خود حافظ استقلال کشور گردید.
امروزه وقتی سخن از وفاق ملی می‌زنیم، درسی است نه چندان دور از خاطره هایمان که باید به نسل جوان سینه به سینه انتقال یابد. با پیروی از اخلاق و اندیشه های قهرمان ملی و جوهرۀ معنوی جهادگران راستین، این روزها را باید با حفظ روحیۀ هفته ای شهید، در یک فضای معنویت، آرامش، وحدت، با درود و دعا، تکریم و نیایش و برقراری پیوند روحی با شهدا سپری نمود. روز هائی که قطعاً بدور از دغدغه های سیاسی، کشمکش و خشونت، در یک همصدائی و همگرائی، وفاق ملی مان را تمثیل نماید.
از همۀ هموطنان آزاده و سربلند و با احساس خویش صمیمانه تقاضا داریم تا در فاصلۀ یک هفتۀ که تا آغاز هفتۀ شهید باقیست، ما را از نظریات مفید و سودمند خویش بخاطر برگزاری هرچه بهتر این روز و این هفته مستفید سازند.
با درود فراوان، برادر تان
احمدولی مسعود
رئیس عمومی بنیاد شهید احمدشاه مسعود

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.