غنی در دیدار با رییس‌جمهور ترکمنستان: مسابقات ورزشی دستاورد مهم و تأثیرگذاری در منطقه خواهد داشت

- ۲۸ سنبله ۱۳۹۶

mandegar-3محمد اشرف غنی، رییس حکومت وحدت ملی افغانستان با قربان‌قُلی بردی محمدوف، رییس‌جمهور ترکمنستان در پایتخت آن کشور دیدار کرد و گفت: مسابقات ورزشی دستاورد مهم و تأثیرگذاری در منطقه است.
آقای غنی با رییس‌جمهور ترکمنستان در مراسم افتتاح مسابقات آسیایی دیدار و دستاوردهای بزرگ در عرصۀ ورزش، سیاست و اقتصاد را تبریک گفت و افزود که شعار ورزش و دوستی، شعاری است که تمام منطقه و جهان به آن جمع می‌شوند.
رییس حکومت وحدت ملی گفت: سیاست فعال و بی‌طرفانۀ ترکمنستان، امروز به سیاست بی‌طرفی مثبت مبدل شده است. این مسابقات در منطقه بی‌مثال بوده و برای منطقه و آسیا یک دستاورد و افتخار است که ارادۀ قوی ملت ترکمنستان را نشان می‌دهد و این مسابقات بر سایر مسابقات منطقه و جهان تأثیر خواهد داشت.
محمداشرف غنی به رییس‌جمهور ترکمنستان به خاطر دستاوردهای این کشور به ویژه در زمینۀ معماری عالی پایانۀ فرودگاه ورزش تبریک گفت و افزود: مردم ترکمنستان و تمام نسل‌های آیندۀ منطقه از این تأسیسات استفاده خواهند کرد.
غنی خاطرنشان کرد: مناسبات ما عمیق، همه‌جانبه و دوستانه است و خوشحالی مردم ترکمنستان را خوشحالی مردم خویش می‌دانیم. در بازی‌های آسیایی ترکمنستان، تعداد زیادی از ورزشکاران افغانستانی حضور دارند و امیدوارم خوب بدرخشند.
اشرف غنی شرکت ورزشکاران افغانستان را در این مسابقات مهم و ارزنده خواند و خطاب به رییس‌جمهور ترکمنستان گفت: مناسبات برادرانه و تاریخی بین ۲ کشور سبب شده است که من در مراسم افتتاح این مسابقات شرکت کنم.
او افزود: دیدگاه شما در رابطه به اقتصاد در آیندۀ سیاست خارجی ترکمنستان و تاکید شما برای مناسبات فرهنگی با افغانستان، موجب امیدواری است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.