سخنگوی ریاست‌جمهوری: مشکلات وحشتناکی در برخی ادارات وجود دارد

گزارشگر:ناجیه نوری/ دوشنبه 3 میزان 1396 - ۰۲ میزان ۱۳۹۶

سرپرست دفتر سخن‌گوی ریاست‌جمهوری گزارش سیگار در مورد استفادۀ جنسی از خانه‌واده‌های سربازان ارتش در وزارت دفاع را رد نکرد.
شاه حسین مرتضوی، معاون سرپرست ریاست مطبوعات ریاست در یک نشست خبری که روز یکشنبه میزان/ مهر، در کابل برگزار شده بود، در همین mandegar-3رابطه به خبرنگاران گفت:«بلی مشکلات به صورت وحشت‌ناک در برخی از ادارات ما وجود دارد».
در روزهای اخیر گزارشی از سوی سیگار یا ادارۀ بازرس ویژۀ ایالات متحدۀ امریکا برای بازسازی افغانستان به نشر رسید که مقام‌های وزارت دفاع افغانستان از بیوه‌های برخی از سربازانی که جان‌شان را در جنگ از دست داده‌اند، استفادۀ جنسی کرده‌اند.
به اساس گزارش ادارۀ بازرس ویژۀ امریکا برای بازسازی افغانستان، این بیوه‌ها در بدل دریافت معاش تقاعد شوهران‌شان که در جنگ کشته شده‌اند، مورد استفادۀ جنسی قرار گرفته‌اند.
در گزارش سیگار هم‌چنان گفته شده که فساد و بهره‌گیری گسترده در تمام بخش‌های نیروهای امنیتی افغانستان وجود دارد و تاثیر کوبنده‌یی بر روی روحیۀ این نیروها دارد.
مرتضوی به خبرنگاران گفت که به زودی در رابطه به وزارت معارف هم یک گزارش نشر می‌شود و این مشکلاتی‌ست که از گذشته باقی مانده؛ ولی ما باید مبارزه کنیم و اصلاحات را به وجود بیاوریم.
شاه حسین مرتضوی در مورد توزیع شناس‌نامه‌های برقی نیز گفت که این مساله هم به بن‌بست مواجه بود و هم در برابر چالش سیاسی قرار داشت؛ اما فعلاً به یک ادارۀ مستقل مبدل شده و هیچ مانع قانونی برای توزیع آن وجود ندارد.
سرپرست ریاست مطبوعات ریاست‌جمهوری همچنان گفت: حکومت وحدت ملی درحالی مسوولیت راه به عهده گرفت که کشور با ۴۰۰ میلیون دالر کسر بودجه مواجه بود.
او تاکید دارد: زمانی‌که حکومت وحدت ملی مسوولیت را به عهده گرفت، سیاست خارجی ما باهمکاران بین المللی در هاله ای از ابهام قرار داشت.
به گفته مرتضوی: حکومت وحدت ملی فرهنگ نوینی را درعرصه حکومت داری بنا نهاد که مبنای آن قانون اساسی، پاسخ‌گویی، شفافیت و کارجمعی در راستای نهاد سازی می‌باشد.
وی همچنان گفت: مبارزه علیه فساد اداری از شعار به عمل مبدل شد. مرکز عدلی و قضایی درهمین راستا شکل گرفت و طرح استراتیژی ملی مبارزه علیه فساد نیز در حال نهایی شدن است.
او در این نشست خبری تاکید کرد که سیاست خارجی ما در ۵ عرصه با موفقیت‌های همراه شده. نشست های وارسا، بروکسل و راهبرد جدید امریکا نشان‌گر این موفقیت می‌باشد.
مرتضوی تاکید کرده: امضای پیمان استراتژیک با ایالات متحده امریکا نشان از رابطه استراتژیک و تعریف شده افغانستان و ایالات متحده امریکا می باشد.
وی افزود: براساس پلان چهار ساله، قوای هوایی افغانستان با سرمایه گذاری به ارزش ۶ میلیارد دالر تجهیز می‌گردد. تا ختم سال ۲۰۲۱ به تعداد ۱۵۹ چرخ‌بال بلک هاک به نیروهای هوایی تحویل داده خواهد شد.
به گفته او: اراده حکومت برای برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی جدی است. تمام آمادگی‌ها برای این کار در حال انجام است. هیج فرد و مقامی حق مداخله در امور انتخابات را ندارد.
این سخنان در حالی ابراز می‌شود که روز شنبه ۱ میزان/ مهر، نماینده‌گان مجلس از اختلاف دیدگاه میان کمیشنران کمیسیون انتخابات و مداخله ارگ ریاست‌جمهوری در کار کمیسیون مستقل انتخابات به شدت انتقاد کرده و گفته اند که اگر حکومت از دخالت در کار کمیسیون انتخابات دست برندارد، انتخابات آینده بدتر از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۳ خواهد بود و کشور را یک بار دیگر به طرف بحران خواهد برد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.