گفتـمان وفـاق ملـی در بلـخ برگـزار شـد

گزارشگر:سه شنبه 25 میزان 1396 - ۲۴ میزان ۱۳۹۶

طرح وفاق ملی دیروز در نشستی با حضور نخبه‌گان، نماینده‌گان شورای ولایتی، استادان، فرهیخته‌گان و دانشجویان ولایت بلخ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در این نشست، رییس دفتر مقام ولایت بلخ، رییس شورای ولایتی بلخ و برخی شخصیت‎های دیگر، دربارۀ طرح وفاق ملی صحبت و تبادل نظر کردند.
mandegar-3در ادامه، احمد ولی مسعود، مبتکر طرح وفاق ملی گفت که وفاق ملی در شرایط نا همگون موجود، یک نیاز ملی و تاریخی می‌باشد. آقای مسعود هشدار داد که اگر امروز در چارچوب وفاق ملی به زودی به مشترکات نرسیم، خدای ناخواسته در یک عمل انجام یافته قربانی نقشه‌های دیگران خواهیم شد.
مبتکر طرح وفاق ملی گفت: با همین وضعیت آشفته، رفتن به طرف انتخابات، نه تنها حلال مشکلات نیست، بلکه تراژیدی جبران‌ناپذیری را به بار خواهد آورد.
وی افزود: قبل از رفتن به انتخابات، نیاز داریم تا با ترسیم حل معمای قدرت، از حالت موجود به وضعیت مطلوب گذار نماییم و این مستلزم به رسمیت شناختن مشکلات ملی، اولویت‌بندی‌های توأم با راه حل‌های سنجیده، به کارگیری منطق و عقلانیت سیاسی، برای تغییر مسالمت‌آمیز می‌باشد.
احمد ولی مسعود گفت: انسجام و همسویی ظرفیت‌ها، استفاده از زبان فنی، با نگاه حد اکثری به مشترکات، در چارچوب فرهنگ همدیگرپذیری، احترام متقابل، از مولفه‌های وفاق ملی می‌باشد. پیام، طرح، حرکت و بیداری نسل جوان، مراحل مختلف موفقیت وفاق ملی می‌باشند.
شخصیت‏‌های ولایت بلخ، با استقبال از طرح وفاق ملی، تأکید ورزیدند تا برای مدیریت بهتر وفاق ملی، در هر ولایت خانۀ فکر ایجاد گردد و گفتمان‌ها ادامه یابد و شورای وفاق ملی منحیث پل ارتباط ولایات ضروری پنداشته شد.
در پایان، احمدولی مسعود از والی ولایت بلخ به خاطر حمایت روشن‌شان از طرح وفاق ملی و سازمان‌دهنده‌گان مجلس سپاس‌گزاری کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.