«بلک ‌واتر» همچنان امیدوار به حضور در تأمین امنیت افغانستان است

گزارشگر:شنبه 6 عقرب 1396 - ۰۵ عقرب ۱۳۹۶

رییس شرکت خصوصی امنیتی بلک‌واتر امریکا تا هنوز به فکر ترویج برنامۀ خصوصی‌سازی عملیات نظامی امریکا در افغانستان می‎باشد.
ایریک پرنس رییس این شرکت که در حال حاضر کار و بار امنیتی را در هانکانگ به پیش می‎برد، در پی کسب علاقه‌مندی اداره و نهادهای استخبارتی mandegar-3امریکا در این رابطه می‎باشد.
پرنس رییس این شرکت خصوصی امنیتی در تلاش است تا طرح‎های خود را در خصوص عملیات بر ضد تروریزم در افغانستان ترویج نموده و علاقمندی را جلب نماید.
ایریک پرنس روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت: او در مورد جنبه‎های مختلف این برنامه‎ها مشوره می‎کند. برنامه‎های که شامل نحوه حسابدهی قراردادی‎های می‎باشد که کار اشتباه می‎کنند.
منابع دولتی در ایالات متحده امریکا می‎گویند، آقای پرنس طرح‎های مربوط به عملیات برضد تروریزم در افغانستان را به سازمان‎های استخبارات امریکا از جمله سی آی ای سپرده‎است. اما واضح نیست که تا چه حد حمایت آن ادارات را در این ارتباط کسب کرده‎است.
در این میان، اداره استحبارات مرکزی امریکا یا سی ای ای از دریافت چنین طرح‎های انکار کرده‎است.
بر اساس گفته یکی از مقام‎های بلند رتبه دولتی امریکا، پلان رئیس بنیاد امنیتی خصوصی بلک واتر که استفاده از عساکر متقاعد نیروهای خاص امریکا و کشورهای متحد آن در داخل واحدهای نظامی قوای افغان می‎باشد، پیش از اعلان استراتژی جدید امریکا شامل طرح قصر سفید بود.
روزنامه لاس انجلس تایمز در یک مقاله به بحث‎های مشاورین اداره امریکا در آن زمان اشاره کردهنوشته بود که به عوض نیروهای نظامی امریکا در افغانستان بر پیشنهاد گماشتن شرکت‎های خصوصی امنیتی، تاکید شده‎‎است.
روزنامه لاس انجلس تایمز نوشته بود که این یک پیشنهاد نادرست بوده و افزود که مشاورین دونالد ترمپ باید سابقه شرکت امنیتی بلک واتر را ملاحظه کنند.
کارمندان شرکت خصوصی بلک واتر در سال ۲۰۰۷ میلادی در عراق به کشتن ۱۴ ملکی محکوم شده و این باعث بدنامی شرکت خصوصی امنیتی گردیده‎‎است.
بر اساس پیشنهاد و طرح پرنس رئیس شرکت بلک واتر نیروهای خاص ایالات متحده و متحدین آن امکان دارد که برای مدت طولانی در افغانستان باقی بمانند.
در حالی‎که این برخلاف وضعیت کنونی می‎باشد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.