آمر امنیت ولایت کندز: بخش بزرگی از ترور‌ و اختطاف‌های شهر توسط افراد والی انجام می‌شود/ والی کندز: آمـر امنیت الکـول می‌نوشـد

گزارشگر:ابوبکر صدیق/ شنبه 20 عقرب 1396 - ۱۹ عقرب ۱۳۹۶

بخش برزگی از قتل‌ها و اعمال تروریستی در ولایت کندز، از طرف اسدالله عمرخیل والی این ولایت رهبری و دستور داده می‌شود.
صفر محمد اکبری، آمر امنیت ولایت کندز، در یک نشست خبری با رسانه‌ها با اشاره به افزایش ناامنی و اعمال تروریستی در این ولایت، ادعا کرده که mandegar-3والی کندز یک بخش بزرگی قتل‌ها را در ولایت کندز رهبری می‌کند.
آقای اکبری گفته که در ولایت کندز یک مثلث سیاه در قتل‌های زنجیره‌یی‌که در این ولایت اتفاق می‌افتد، دست دارد که یک بخش قابل ملاحظۀ آن از طرف والی کندز رهبری می‌شود.
به گفتۀ او، ۳۵ تن از تروریستان و اختطاف‌‌چیانی که در شهر کندز دست به اعمال ترور و اختطاف می‌زنند، ۸۰ درصد آن مربوط این مثلث سیاه‌ می‌شود که یک بخش بزرگی آن از والی دستور می‌گیرند.
آمر امنیت کندز ادعا کرده که «ضیاوالدین کدوال» از ولسوالی خا‌ن‌آ‌باد کندز، یکی از افراد تحت امر والی کندز است که بیشتر اختطاف‌‌‌ها و ترور‌ها توسط او در شهر کندز انجام می‌شود.
آقای اکبری می‌گوید: به اساس فرمان رییس حکومت وحدت ملی، در دهم حوت سال روان راهبرد دفاعی امنیت شهر کندز طرح شد. در این طرح ۲۵۰ تن از منسوبان پولیس «شاهراه و نظم‌عامه» که در اطراف منزل والی کندز بودند، باید به کمربندهای شهری و دروازه‌های این ولایت انتقال می‌یافتند، در حالی‌که بدون این افراد شمار زیاد از منسوبان امنیتی برای تأمین امنیت والی موجود بودند؛ اما والی کندز مانع انتقال این افراد شده گفت: “ این افراد برای تأمین امنیت شخص من هستند”.
آمر امنیت کندز ادعا کرد که والی کندز به مسوولان امنیتی این ولایت گفت که از ۲۴۰۰ منسوب دیگر پولیس برای تأمین امنیت شهر و دروازه‌های کندز استفاده کنید نه افراد که صرف به امنیت من گماشته ‌شده‌اند.
آمر امنیت کندز ادعا می‌کند که والی کندز از بیشتر منسوبان پولیس به منفعت شخصی خود استفاده می‌کند. در حالی که تولی پولیس‌ «شاهراه و پولیس نظم‌عامه» مسوولیت‌های بیشتر در این شهر دارند و دروازه‌ها این ولایت باید توسط آنان تأمین امنیت شود.
او با اشاره به سوء استفاده پسر والی از صلاحیت‌های پدرش، گفت: پسر والی کندز با سوء استفاده از صلاحیت‌های پدرش، در تمام دروازه‌های شهر کندز افراد و نزدیکان خود گماشته‌است تا پول جمع آوری کنند. به باور آمر امنیت ولایت کندز دروازه‌‌های شهر کندز منابع عایداتی برای پسر والی کندز و نزدیکان او شده‌ است.
در همین حال، اسدالله عمر خیل والی کندز اتهامات از طرف آمر امنیت ولایت کندز را رد کرده گفته که آمر امنیت این ولایت الکول می‌نوشد.
ولایت کندز از ولایت‌های ناامن در شمال شرق کشور است که طالبان در بیشتر ولسوالی‌ها این ولایت حضور دارند. برخی اعضای شورای ولایتی و باشنده‌گان این ولایت تأکید می‌کنند که مسوولان ارشد این ولایت به فساد و اختلاس‌های بزرگ آلوده‌ هستند و هیچ راهبرد برای تأمین امنیت این ولایت ندارند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.