دبیرکل سازمان ملل متحد: انتخابات افغانستان باید در زمان معین برگزار شود

گزارشگر:چهار شنبه 1 قوس 1396 - ۳۰ عقرب ۱۳۹۶

mandegar-3دبیرکل سازمان ملل متحد می‎گوید که باید انتخابات افغانستان در زمان معین برگزار گردد. آقای انتونی گوتیرس در دیدار با رییس اجرایی افغانستان گفته است که این سازمان به ثبات سیاسی در افغانستان اهمیت فراوان قایل است.
دبیرکل سازمان ملل همچنان بر اصل همکاری‌های منطقه‌ای میان افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی برای رشد و توسعه منطقه‌ای تاکید کرده است.
او همچنان در صحبت‌های خویش علاه کرد که این سازمان خواهان رفاه و ترقی افغانستان می‌باشد و آماده است این کشور را در تمام عرصه‌ها همکاری نماید.
در این دیدار، رییس اجرایی گفته که دهشت‌افگنان توان مقابله با قوای مسلح را از دست داده‌اند و بیشتر به حملات تروریستی و تخریبی در شهرها روی آورده‌اند.
آقای عبدالله تأکید کرد که تا اکنون در سیاست پاکستان تغییری در بخش حمایت از دهشت‌افگنان و نابودسازی پناهگاه‌های آنان به وجود نیامده است٬ ولی امیدوار هستیم که پاکستان با استفاده از این فرصت در مبارزۀ مشترک با تروریزم با افغانستان و جامعه بین‌المللی همکاری جدی نماید.
او با اشاره به سیاست‌های جدید حکومت وحدت ملی در مبارزه با موادمخدر به عنوان یکی از منابع عمده تمویل تروریزم و اقتصاد جرمی گفت که حکومت تصمیم گرفته است تا با زرع٬ تولید و قاچاق مواد مخدر برخورد جدی نماید و در روزهای اخیر چندین کارخانه تولید مواد مخدر هدف قرار گرفته و تخریب شدند.
رییس اجرایی همچنان از اقدامات و تعهد حکومت وحدت ملی برای اصلاحات و مبارزه با فساد گفت و تأکید کرد که در پی اصلاحات مرحله‌ای و تغییرات لازم در ساختار مدیریتی کمیسیون انتخابات٬ انتخابات پارلمانی٬ شورای ولسوالی‌ها و سپس ریاست جمهوری برگزار می‌گردند.
آقای عبدالله در صحبت‌های خود از آمادگی حکومت برای صلح و آشتی گفت و تاکید کرد که دروازه مذاکره و گفت‎وگو به روی تمام آنانی‌که آماده‌اند خشونت را کنار بگذارند و به مبارزه سیاسی روی ‌آورند، باز است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.