غنی: پـروژۀ تـاپـی به‌زودی به هرات می‎‏رسد

گزارشگر:سه شنبه 7 قوس 1396 - ۰۶ قوس ۱۳۹۶

محمد اشرف غنی رییس حکومت وحدت ملی دیروز در دیدار با شماری از نمایندگان و بزرگان قومی ولایت هلمند
در این دیدار، آقای غنی ضمن گذاشتن دستار اعزاز بر سر حفیظ الله بارکزی بزرگ قومی و اهدای یک ثوب چپن به وی، گفت که عزت بزرگان عنعنۀ افغانی mandegar-3است و تمام مسئولین حکومتی به این فرهنگ و عنعنه به دیدۀ قدر می‌نگرند.
او با تاکید گفت که قانون تطبیق می‌شود و با متخلفین آن برخورد قانونی صورت می‌گیرد، زیرا این خواست مردم افغانستان بوده و تمام مردم بالای آن اجماع دارند. وی افزود که ثبات، آرامش و پیشرفت هلمند، هدف اساسی ما است.
رییس حکومت خاطرنشان کرد: پروژۀ تاپی که افتخار و عزت همۀ ما است، در آیندۀ نزدیک به ولایت هرات می‌رسد و از تمام بزرگان خواهش من این است که در جهت تطبیق و تکمیل این پروژه همکاری نمایند، زیرا دشمنان افغانستان نمی‌خواهند که این پروژۀ مهم عملی شود.
رییس حکومت وحدت ملی افزود که برعلاوۀ پروژه تاپی، لین برق ۵۰۰ کیلوولت از تورغندی تا سپین بولدک امتداد خواهد یافت و همچنان پروژه های دیگر نیز در نظر است که با تطبیق آن برای مردم در مناطق یاد شده، زمینه کار و زندگی مرفه میسر می گردد.
بر بنیاد خبرنامۀ ارگ، همچنان در این دیدار عبیدالله بارکزی نمایندۀ مردم در مجلس، صحبت کرد و ضمن حمایت قاطع از حکومت، برنامه های ملی، تلاش ها و دستآوردهای رئیس جمهور را مورد ستایش قرار داده، افزود که اقوام با هم برادر افغانستان همیشه در کنارهم برادروار زندگی کرده اند و وحدت اقوام کشور، قوت ماست.
بر اساس این خبرنامه، بزرگان هلمند، حمایت از حکومت را در شرایط کنونی نسبت به برگزاری لویه جرگه موثر دانسته، افزودند که لویه جرگه، عنعنۀ ملی افغانستان است و هیچ فردی حق ندارد که از آن برای مقاصد شخصی خویش استفاده کند. آنان یکبار دیگر به نمایندگی از مردم ولایت هلمند، حمایت قاطع شان را از حکومت اعلام کردند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.