سنگ تهداب ۱۰۰۰ واحد مسکونی توسط وزیر شهرسازی در کابل گذاشته شد

گزارشگر:چهار شنبه 8 قوس 1396 - ۰۷ قوس ۱۳۹۶

سنگ تهداب یک‌هزار واحد مسکونی یا مجتمع رهایشی قطر، دیروز (سه‌شنبه، ۷ قوس) توسط سید سعادت منصور نادری، وزیر شهرسازی، رییس موسسۀ الغرافه و شماری از مقام‌های دولتی در کابل گذاشته شـد.
mandegar-3سید سعادت منصور نادری، وزیر شهرسازی و مسکن در مراسمی که به همین مناسبت برگزارشده بود، گفت که مکان پروژۀ ساخت مجتمع رهایشی قطر پس از رای‌زنی‌های زیاد، جای‌داد تصدی ملی‌بس واقع در مقابل سیلوی مرکزی در شهر کابل انتخاب شده‌ است.
وزیر شهرسازی گفت که بحث‌های نخستین در رابطه با این پروژه، در سال ۱۳۹۴ آغاز شد و وزارت شهرسازی پس از کسب هدایت رییس جمهور، تفاهم‌نامۀ تطبیق این پروژه را با رییس موسسه الغرافه در شهر کابل به امضا رسانید.
آقای نادری علاوه کرد که امور ساختمانی این پروژه را موسسه خیریۀ الغرافه بر دوش دارد و وزارت شهرسازی ضمن مدیریت سیستم و دیزاین پروژه، نظارت از تطبیق آن را نیز عهده‌دار خواهد بود.
در عین حال، وزیر شهرسازی این را هم‌چنان خاطرنشان ساخت که رییس موسسه الغرافه نیز تعهد کرده که به شکل مشارکتی در افغانستان، یک‌صد میلیون دالر، سرمایه‌گذاری خواهد نمود.
او علاوه کرد که تهیه مسکن قابل زیست برای منسوبین قوای مسلح، ورثۀ شهدای نیروهای دولتی و سایر اقشار کم در آمد و مستحق در اولیت کاری دولت وحدت ملی قرار دارد.
آقای نادری افزود که درجریان چند ماه آینده، شهروندان افغانستان هم‌چنان شاهد افتتاح و تهداب‌گذاری هزاران باب اپارتمان مسکونی در شهر کابل و ولایت‌های مختلف کشور خواهند بود.
گفتنی‌ست که این پروژه شامل ۱۲ بلاک ۱۴ طبقه‌یی با گنجایش یک هزارباب اپارتمان بوده که دارای سهولت‌های عامه از قبیل مسجد جامع، مکتب، کودکستان و ساحۀ تجارتی می‌باشد.
باید خاطر نشان ساخت که افغانستان از جمله‌ کشورهای‌ست که به اساس اطلاعات وزارت شهرسازی و مسکن، شهروندان آن به بیش‌ترین واحد مسکونی معیاری قابل زیست، ضرورت دارند.
هرچند در چند سال‌های گذشته، شماری از واحد مسکونی در کابل و ولایت‌های افغانسان ساخته شده‌اند، اما نظر به متقاضیان بیش‌ ازحد، برای شهروندان کشور، کافی نبوده‌است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.