«هیج مقامی توان برکناری والی بلخ را ندارد»

گزارشگر:یک شنبه 26 قوس 1396 - ۲۵ قوس ۱۳۹۶

جمعیت اسلامی هشدار داد که هیچ مقامی به شمول رییس‌جمهور و رییس اجرایی توان برکناری عطا محمد نور از سمت ولایت بلخ را ندارد.
یکی از اعضای رهبری جمعیت اسلامی گفت: «هیچ مقامی نمی‌تواند به شمول رییس‌جمهور و رییس اجرایی استاد عطا را برکنار کند و خود آقای عطا تا mandegar-3کنون تصمیم برای کنار رفتن از سمت ولایت بلخ ندارد.»
پس از افزایش فشارهای کاخ ریاست جمهوری در کنار رفتن عطا محمد نور از سمت ولایت، هیأتی از حزب جمعیت به رهبری صلاح‌الدین ربانی به دیدار آقای نور به بلخ رفت.
نماینده‎گان جمعیت اسلامی که به منظور قانع ساختن استاد عطا به بلخ رفته‌اند، گفته‌اند: «تصمیم جمعیت این است که ارگ تصمیم بگیرد که با تقابل پیش می‌رود یا آماده تفاهم است و اگر بخواهد زورگویی کند، حزب جمعیت آماده مقابله است.»
بر بنیاد گزارش‌ها حزب جمعیت اسلامی و عطا محمد نور تصمیم گرفته در صورتی‌که رییس اجرایی از آقای عطا حمایت نکند، این حزب روابط‌اش با عبدالله عبدالله را قطع خواهد کرد.
فضل احمد معنوی یکی از افراد نزدیک به رییس اجرایی بیان داشت: «فشارهای زیادی وجود دارد که آقای عطا را دور کنند و نه رییس‌جمهور توانسته تا کنون که وی را برکنار کند و نه هم آقای عطا آماده شده است. ریاست اجرایی می‌خواهد که بین آنان تفاهم کند.»
با گذر هر روز تنش‌ها میان عطا محمد نور والی بلخ و کاخ ریاست‌جمهوری بیشتر گفته می‌شود؛ پیش از این آقای عطا فهرستی از تقسیم پست‌های دولتی را به رییس‌جمهور ارایه کرده بود که در صورت پذیرفته‌شدن آن وی آماده کنار رفتن از قدرت است؛ اما این خواست‌ها از سوی ارگ پذیرفته نشده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.