اعاشه پولیس غزنی از دو هفته به این طرف قطع شده است

گزارشگر:شنبه 2 جدی 1396 - ۰۱ جدی ۱۳۹۶

یک تن از نمایندگان مردم غزنی در مجلس، می‌گوید که از دو هفته قبل اعاشه پولیس غزنی قطع شده است و ماموران پولیس بدون اعاشه به کارشان ادامه می‌دهند.
شاه گل رضایی نماینده مردم غزنی در مجلس تاکید دارد که هم اکنون برای نیروهای پولیس ولایت غزنی در این سرمای زمستان نه مواد خوراکی mandegar-3می‌رسد و نه مواد سوختی و حتا لباس‌های زمستانی نیز به آنان توزیع نشده است.
خانم رضایی تاکید دارد که ماموران پولیس غزنی در این مدت از پول و امکانات ناچیز شخصی خود استفاده کرده و مواد خوراکی خریداری کرده اند.
به گفته او، نیروهای پولیس غزنی از این وضعیت به شدت در رنج هستند و مقام‌های محلی نیز کاری انجام داده نمی‌توانند.
او می‌گوید که مدت قرارداد اعاشه پولیس غزنی به پایان رسیده و قراردادی حاضر به ادامه کارش نیست.
شاه گل رضایی، نحوه قرارداد وزارت داخله با قراردادی‌های این وزارت را سوال بر انگیز خواند و یاد آور شد که در نتیجه قراردادهای اشتباه، ماهانه میلیون‌ها افغانی از اعاشه و حقوق پولیس حیف و میل شده است.
خانم رضایی می‌گوید، ولایت غزنی از لحاظ امنیتی در سطح بلند تهدیدهای امنیتی قرار دارد و عدم رسیدگی به اعاشه پولیس این ولایت را با خطر سقوط مواجه خواهد ساخت.
به گفته او، نارسایی فرمانده پولیس غزنی به سربازان و عدم تجهیز و اعاشه آنان، ۴۰ تا ۵۰ پولیس محلی تنها از چند پوسته امنیتی در مسیر قره باغ- جاغوری پوسته‌های شان را ترک کرده اند.
پیش از این نیز گزارش‌هایی از قطع اعاشه پولیس در بسیاری از ولایت های کشور منتشر شده است.
گفته می‌شود که وزارت داخله پول اعاشه پولیس را به قرضداری های سال های گذشته این وزارت مصرف کرده است و هم اکنون به مجلس نمایندگان پیشنهاد کرده است تا حدود یک میلیارد افغانی برای تامین اعاشه پولیس، بودجه جدید تصویب کند.
در همین حال، رمضان بشردوست یک عضو دیگر مجلس می‌گوید که معاشات ۴ ماه و اضافه کاری ۶ ماه پولیس در سال ۱۳۹۶ تا هنوز پرداخت نشده است.
آقای بشردوست با انتقاد از وزارت داخله گفت: «معاشات پولیس را حیف و میل کرده و حالا از مجلس می‌خواهد که از پول یتیم و بیوه، پول معاشات سربازان را زیاد کنیم؛ اینها آنقدر بی حیا شده اند که از پول اعاشه پولیس دزدی کرده اند».
پیش از این گزارش‌هایی وجود دارد که حدود ۲۰۰ میلیون دالر از معاشات و پول‌های اوپراتیفی وزارت داخله حیف و میل شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.