در حمله انتحاری در کابل شش تن کشته شدند

گزارشگر:سه شنبه 5 جدی 1396 - ۰۴ جدی ۱۳۹۶

در یک حمله انتحاری در نزدیکی یک دفتر ریاست امنیت ملی در کابل صبح روز دوشنبه شش تن کشته شدند. گروه داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.
mandegar-3این حمله صبح دوشنبه زمانی صورت گرفت که کارمندان ادارات به دفاتر شان می‌رسیدند. وزارت داخله افغانستان گفته است که یک انتحارکننده نوجوان در نزدیکی یک پُسته بازرسی در دروازه ورودی دفتر ریاست امنیت ملی مواد انفجاری خود را منفجر کرد.
نجیب دانش، سخنگوی وزارت داخله گفت: «شش فرد ملکی شهید و سه تن دیگر زخمی شدند.» به گفته او، این افراد ملکی در داخل یک موتر از محل عبور می‌کردند که انفجار صورت گرفت.
نصرت رحیمی، معاون سخنگوی وزارت داخله افغانستان گفت که گزارش‌های مقدماتی نشان می‌دهد که دفتر ریاست امنیت ملی در منطقه شش درک کابل هدف این حمله بوده است.
گروه داعش در صفحه تبلیغاتی‌اش موسوم به «اعماق نیوز» مسئولیت این حمله را به عهده گرفته است.
هفته گذشته نیز دفتر بخش تعلیمی ریاست امنیت ملی افغانستان در ناحیه افشار شهر کابل هدف حمله جنگجویان قرار گرفت. در آن حمله نیز داعش مدعی شده بود که مهاجمان جنگجویان این گروه بوده اند.
بر اساس یک خبر دیگر، شش پولیس مرزی افغانستان در ولایت جنوبی هلمند زمانی کشته شدند که موتر زرهی شان با ماین کنار جاده‌ای برخورد کرد.
عمر زواک، سخنگوی والی هلمند گفت که در این حمله که شب گذشته در ولسوالی مارجه به وقوع پیوست، شش پولیس دیگر زخمی شدند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.