پرواز هواپیماهای انگلیس در افغانستان متوقف می‌شود

- ۰۵ جدی ۱۳۹۱

وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد، لندن هم‌زمان با خروج نیروهای این کشور از افغانستان در سال ۲۰۱۴، عملیات استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین ریپر را علیه مخالفان مسلح متوقف خواهد کرد.
به گزارش روزنامه انگلیسی سان، این اظهارات فیلیپ هاموند، وزیر دفاع انگلیس با انتقاد شدید نیروهای ویژه انگلیسی و نیروهای سازمان اطلاعات خارجی انگلیس (MI6) روبه‌رو شد.
روزنامه انگلیسی سان در این خصوص نوشت: این اقدام لندن در حالی صورت می‌گیرد که انگلیس ظرف دو سال آینده نیروهای جنگی خود را از خاک افغانستان به طور کامل خارج خواهد کرد.
این روزنامه نوشت: تصمیم مذکور موجب نارضایتی فرمانده نیروهای ویژه انگلیس و نیز مقام‌های ارشد سازمان امنیت خارجی این کشور شده است که قرار است با هدف مبارزه با تهدیدات تروریستی نیروهای‌شان را در افغانستان حفظ کنند. با اجرای این تصمیم آنها از استفاده از جنگنده بدون سرنشین ریپر محروم می‌شوند.
روزنامه سان در ادامه نوشت: نیروهای هوایی انگلیس امسال از ۱۰۰ موشک «هل‌فایر» و بمب‌های لیزری در هواپیمای بدون سرنشین ریپر علیه طالبان استفاده کرده است.

کی از مقامات دفاعی انگلیس نیز در این خصوص گفت: این اقدام هاموند پیام اشتباهی را به طالبان منتقل می‌کند. اینکه به دشمن بگوییم چه کاری می‌تواند یا نمی‌تواند انجام دهد، منطقی نیست. آنها باید به این باور برسند که آنچه در بالای سرشان پرواز می‌کند می‌توان آنها را هدف قرار دهد.
سخنگوی وزارت دفاع انگلیس پیشتر اعلام کرد: ما کاملا آگاهیم که عملیات نظامی در افغانستان با پایان سال ۲۰۱۴ به پایان می‌رسد که این شامل هواپیماهای ریپر نیز می‌شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.