ارتش پاکستان: هیچ سازمان تروریستی در پاکستان نیست

گزارشگر:شنبه 9 جدی 1396 - ۰۸ جدی ۱۳۹۶

سخنگوی ارتش پاکستان گفت هیچ سازمان تروریستی در این کشور حضور ندارد و پاکستان برای مدیریت مرزی اقدام به ساخت حصار در خط دیورند کرده است.
درحالی که مقامات افغانستان بر اقدام نظامی علیه مراکز امن تروریستی در پاکستان تاکید دارند و ساخت حصار مرزی در خط دیورند را برای مهار mandegar-3تروریسم ناکافی می‌دانند، اما سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد که آنها حصار مرزی در خط دیورند ساخته‌اند و کاری بیش از این برای مبارزه تروریسم نمی‌توانند انجام دهند.
به گزارش داون‌نیوز، جنرال آصف غفور سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد: ما به منظور مدیریت موثر مرزی کار ساخت پاسگاه‌های امنیتی و حصار مرزی در خط دیورند با افغانستان را آغاز کرده‌ایم؛ آمریکا و افغانستان چه چیزی بیشتر از این از ما می‌خواهند؟
سخنگوی ارتش پاکستان با اشاره به درخواست افغانستان و آمریکا از این کشور برای مبارزه با تروریسم اظهار داشت: «ما دو بار جنگی تحمیل شده و صادر شده را در پاکستان جنگیده‌ایم و دیگر بیش از این برای هیچکس نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.»
وی مدعی شد هیچ گروه تروریستی در پاکستان حضور ندارد.
این در حالی است که عمرزاخیلوال نماینده ویژه و سفیر افغانستان در اسلام‌آباد پیش از این تاکید کرده بود که اگر مقامات پاکستان در مبارزه با تروریسم جدی هستند به جای ساخت حصار در «خط دیورند» پایگاه تروریست‌ها در خاک این کشور را نابود کنند.
پیش از این نیز مقامات نظامی پاکستان گفته بودند که ارتش این کشور در نظر دارد تا ساخت ۲۵۰۰ کیلومتر حصار مرزی در خط دیورند را تا سال ۲۰۱۸ میلادی به پایان برساند.
سخنگوی ارتش پاکستان در حالی این اظهارات را عنوان کرده است که هفته گذشته هیئت پارلمانی افغانستان از طرح پیشنهادی پاکستان برای حل مناقشه کشمیر در برابر هند اعلام حمایت کرده بود.
از سوی دیگر، وزرای خارجه افغانستان و پاکستان نیز در نشست سه جانبه که دو روز پیش با پا در میانی وزیر خارجه چین در پکن برگزار شده بود برای مبارزه مشترک با تروریسم به توافق رسیدند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.