نمایندگان مجلس: عاملان انتقال گروه تروریستی داعش از سوریه و عراق به افغانستان شناسایی گردند

گزارشگر:ناجیه نوری/ یک شنبه 10 جدی 1396 - ۰۹ جدی ۱۳۹۶

مجلس نمایندگان در جلسه دیروز شنبه۹ جدی/ دی، این مجلس، از افزایش ناامنی‌ها و حمله‌های تروریستی در کابل و ولایت‌های دیگر ابراز نگرانی کرده و حکومت را به بی‌کفایتی در تامین امنیت مردم متهم می‌کنند.
mandegar-3نمایندگان مجلس در واکنش به حمله تروریستی روز پنج‌شنبه در کابل بر مرکز فرهنگی – سیاسی تبیان، این رویداد تروریستی را تقبیح و آن‌را یک جنایت غیر انسانی خواندند.
به گفته نمایندگان مجلس، پیش از این سرپرستی وزارت‌خانه‌های امنتی، بهانۀ برای نبود امنیت بود؛ اما اکنون که وزیران حکومت از مجلس رای تائید گرفته اند، نیز مردم شاهد وقوع رویدادهای خونین تروریستی‌اند و در یک ماه شش حملۀ تروریستی به وقوع پیوسته است.
صدیقه مبارز عضو مجلس نمایندگان به این مجلس پیش‌نهاد نمود که کمیسیون‌های امنیتی و دفاعی این مجلس باید طرح امنیتی را برای تامین امنیت و مصئونیت مردم در شهر کابل و ولایت‌های دیگر افغانستان تهیه و به حکومت پیش‌نهاد کنند.
چمن‌شاه اعتمادی نماینده مردم غزنی در مجلس گفت که در هفته گذشته نزدیک به صد نفر کشته و نزدیک به ۳۰۰ نفر زخمی، صدها خانواده داغدار و وضعیت صحی بسیاری از زخمی‌ها نیز وخیم است. به گفته آقای اعتمادی اما دولت افغانستان به شمول شورای ملی و ارگ ریاست جمهوری تنها به صدور بیانیه‌ها و تقبیح رویدادها اکتفا می‌کنند.
رویداد تروریستی روز پنجشنبه کابل را داعش به‌عهده گرفته است. در کنار آن بیش‌تر رویدادهای تروریستی که در آن اماکن عمومی به شمول، مساجد، تکیه‌خانه‌ها و اماکن فرهنگی هدف قرار داده می‌شوند را این گروه تروریستی به عهده می‌گیرد.
نمایندگان مجلس می‌گویند، باید تحقیق شود که این گروه تروریستی چگونه وارد افغانستان شده است؟
عبیدالله بارکزی نماینده ارزگان در مجلس گفت: باید عامل خارجی حضور داعش در افغانستان و انتقال این گروه تروریستی از سوریه و عراق و عامل داخلی که زمینه را برای فعالیت این گروه در داخل افغانستان فراهم کرده شناسایی گردند.
ظاهر قدیر نماینده دیگر مجلس می‌گوید: داعش در حالی یک حمله تروریستی را در کابل انجام می‌دهد که اخیراً رییس جمهور گفته بود که داعش در افغانستان در حال نابودی است.
به باور این عضو مجلس: اما در واقعیت داعش به حدی در افغانستان قدرت‌مند شده که با انجام یک حمله صدها تن را به خاک و خون می‌کشاند.
او به نمایندگان مجلس پیش‌نهاد کرد که با توجه به واقعیت‌های موجود باید یک ائتلاف قوی سیاسی متشکل از نمایندگان شورای ملی، اعضای شوراهای ولایتی، احزاب سیاسی، اعضای جامعه مدنی، استادان دانشگاه و اقشار مختلف مردمی ایجاد شود. ائتلافی که به گفته آقای قدیر کارهای ابتدای و مشوره روی آن جریان دارد و بزودی یک یا دو ائتلاف سیاسی قوی در افغانستان عرض اندام خواهد کرد.
به گفته آقای قدیر این ائتلاف برای یک افغانستان واحد کار خواهد کرد، نه تعصب و جدایی مردم افغانستان.
او افزود: ائتلاف سیاسی که در آینده نزدیک آغاز به فعالیت خواهد کرد، از کارهای درست حکومت حمایت؛ اما با کارهای نادرست حکومت براساس قانون برخورد خواهد کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.