اشرف‌غنی‌احمدزی در مراسم افتتاح ذوب آهن خان استیل: هیـچ کسی نمـی‌تـواند در بـرابر حکـومت بایستـد

گزارشگر:ناجیه نوری/ یک شنبه 17 جدی 1396 - ۱۶ جدی ۱۳۹۶

ما چند روزی برای خدمت‌گذاری این‌جا هستیم، زیرا اکنون وقت ملک الطوایفی نیست، مردم برای هرکس که رأی بدهند، رییس جمهور می‌شود و هدف از رییس‌جمهورشدن، این نیست که خانی کنید، بلکه هدف خدمت گذاری می‌باشد.
mandegar-3این سخنان را اشرف‌غنی‌احمدزی رییس‌حکومت وحدت ملی، در مراسم افتتاح کارخانه ذوب آهن خان استیل که روز گذشته ۱۶ جدی/ دی در پارک‌های صنعتی کابل برگزار شده بود، ابراز کرد.
غنی‌احمدزی تاکید کرد که شهروندان افغانستان خواستار حکومتی اند که بربنیاد قانون اساسی در خدمت آنان باشد و هیچ قدرتی در این خاک نیست که جلو هدف ملی افغانستان را بگیرد.
محمد اشرف غنی تاکید می‌کند که حکومت افغانستان محصول چهل سال قربانی مردم است و هیچ کسی نمی تواند در مقابل آن بایستد.
و اما رییس حکومت وحدت ملی از فرد و یا گروه خاص نام نبرد؛ اما پیش از آن، خان‌جان الکوزی، معاون اتاق تجارت و صنایع افغانستان از او خواست که چالش‌های سیاسی را در این کشور حل کند.
خان‌جان الکوزی رییس اتاق‌های تجارت افغانستان خطاب به غنی گفت که چالش‌های سیاسی به هیچ‌عنوان نمی‌تواند برای پیشرفت ما مشکل ایجاد کند، زیرا اکنون مردم می‌دانند که چه‌کسی برای منافع فردی و چه‌کسی به‌خاطر منافع ملی کار می‌کند.
به گفته آقای خان‌جان الکوزی، مردم افغانستان از رییس‌جمهورغنی حمایت می‌کنند و به «او اعتماد کرده اند».
ظاهراً هدف رییس‌حکومت وحدت ملی تنش‌ها میان ارگ و عطامحمد نور والی برکنار شده بلخ است که با منظوری استعفاء وی تنش‌های سیاسی میان حکومت و جریان‌های سیاسی طرفدار عطامحمد نور شدت گرفته و تاکنون حل ناشده باقی مانده است.
و اما غنی در این افتتاحیه با اشاره به صنعت ذوب آهن گفت: افغانستان با وجودی که ظرفیت بالای در تولید فولاد دارد؛ اما با آن هم سالانه سه هزار و ۵۰۰ تُن فولاد وارد می‌کند.
رییس حکومت وحدت ملی ‌در این افتتاحیه همچنان گفت: هدف ما این است تا افغانستان را در بخش صنعت، از کشور واردکننده به صادرکننده بدل کنیم
غنی در مراسم افتتاح این فابریکه گفت: امروز یکی از آرزوهایم که داشتن فابریکۀ استندرد ذوب آهن در افغانستان بود، برآورده گردید. وی خطاب به مسوولین فابریکه خان‌استیل گفت که شما با این سرمایه‌گذاری، دَین ملی و اسلامی تان را بجا کردید.
او تأکید کرد که باید چنین سرمایه‌گذاری‌ها را ملی بدانیم و در حفظ و حمایت از فابریکات و سرمایه‌گذاران، کوشا باشیم. وی افزود که با سرمایه‌گذاری سکتور خصوصی در بخش‌های مختلف، کار و اشتغال بیشتر فراهم می‌شود.
غنی با تأکید گفت: هدف اساسی ما تنها افزایش عایدات نیست، بلکه افزایش تولیدات می‌باشد. وی اطمینان داد که حکومت با تمام توان در خدمت سکتور خصوصی خواهد بود و از طرح‌های سرمایه‌گذاری حمایت همه‌جانبه می‌نماید.
آقای غنی همچنان گفت که شورای عالی اقتصادی به‌منظور رفع مشکلات سکتور خصوصی ایجاد شده‌است و وسیلۀ حل مشکلات سرمایه‌گذاران می‌باشد که دراین مورد راه‌های حل مناسبی را برای تقویت طرح‌های اقتصادی جست‌وجو می‌نماید.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.