جاسوسان خارجی شناسایی و محاکمه شوند

گزارشگر:چهار شنبه 11 دلو 1396 - ۱۰ دلو ۱۳۹۶

mandegar-3اعضای فدریشن جامعه مدنی، حضور جاسوسان استخبارات خارجی در نهادهای دولتی را عامل اصلی ناامنی‌ها در کشور می‌دانند و تاکید می‌کنند که این جاسوسان باید شناسایی و محاکمه شوند.
صدیق منصور انصاری رییس فدریشن جامعه مدنی روز سه‌شنبه (۱۰ دلو) در یک نشست خبری در کابل استخبارات بیرونی را عامل دوام جنگ در افغانستان خواند.
وی گفت که سازمان‌های استخباراتی قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای برای تامین منافع شان، جنگ را در افغانستان آغاز و ادامه داده اند و یک تعداد افراد معلوم الحال با دریافت هزینه‌های مالی به نیابت از این سازمان‌ها جنگ را در کشور دوام می‌دهند.
آقای انصاری بدون آن‌که از فرد یا گروهی نام ببرد بیان داشت که رهبری حکومت باید افراد معلوم الحالی را که به منافع ملی خیانت می‌کنند و به نیابت از سازمان‌های استخباراتی بیگانه در کشور جنایت می آفرینند و در لایه های مختلف حکومت نیز جای دارند را در اسرع وقت شناسایی و محاکمه کند.
این فعال مدنی با اشاره به حملات خونبار تروریستی هفته‌های اخیر در کشور، سران نهادهای امنیتی را به بی کفایتی متهم کرده بیان داشت که اینها از مدیریت درست سکتور امنیتی ناتوان اند و به همین جهت از روئسای این نهادهای مهم باید برطرف شده و افراد شایسته به جای شان گمارده شوند.
آقای انصاری رهبری حکومت را نیز به دلیل مدیریت نا سالم نداشتن درایت کافی برای حفاظت از جان مردم مورد انتقاد قرار داده و از آنان خواستار توجه جدی برای تامین امنیت شهروند و برگزاری به موقع انتخابات شد.
رییس فدریشن جامعه مدنی خاطر نشان ساخت که سران حکومت افراد نالایق و سفارشی را در درون کمیسیون انتخابات جابجا کرده که حضور این افراد انتخابات آینده را نیز مثل گذشته به بن‌بست خواهد کشاند و اولویت‌های ملی ایجاب می‌کند که افراد شایسته در کمیسیون های انتخاباتی نیز جابجا شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.