مبارزان افغانستان پیروز شدند

گزارشگر:یک شنبه 6 حوت 1396 - ۰۵ حوت ۱۳۹۶

mandegar-3باز محمد مبارز و احمدولی هوتک دو تن از ورزشکاران مبارزه آزاد که چندی پیش هم‌دیگر را به مبارزه دعوت کرده بودند، دو روز پیش در امارات متحدۀ عربی در یک شب به مصاف حریفان خود رفتند که هر دو حریفان‌شان را شکست دادند.
در بازی نخست، احمدولی هوتک توانست بر حریف اوکراینی خود غلبه کرده و در نتیجۀ سه روند، او را شکست دهد. بازمحمد مبارز که به مصاف ورزشکار اسکاتلندی رفته بود نیز در نتیجۀ سه روند، حریفش را شکست داد.
قابل یادآوری است که بازمحمد مبارز برای مسابقۀ خود ۳ ماه در تایلند تمرین داشته و احمدولی هوتک هم برای ۲ ماه در کابل آماده‌گی گرفته بود.
براساس اطلاعات سازمان ACB، نخستین مبارزۀ مسابقه‌های آزاد دو شب پیش را قدیر و شعیب، وزرشکاران ترکی و انگلیسی انجام خواهند داد، مسابقه دوم میان شیکیف و لوبیز ورزشکاران روسی و برزیلی، مسابقۀ چهارم میان تینربوسر و لیندرزمین ورزشکاران کانادایی و امریکایی، مسابقۀ پنجم میان مهاربیک و فرانسیسکو وزرشکاران روسی و برزیلی و مسابقه هفتم میان رمضان و جورجی وزرشکاران روسی و بلغاریایی انجام شد.
درمل خان لاهو، مسوول مسابقه‌های ورزشکاران افغانستان گفته است که هر دو وزرشکار استعداد فوق‌العاده دارند و آن‌ها باید از استعداد خود به جای رقابت داخلی، در رقابت‌های خارجی استفاده کنند. به گفتۀ آقای لاهو: انتظار ما از جوانان و ورزشکاران کشور این است که مثبت اندیش باشند، باهم اتحاد داشته باشند و وقت بیشتر را به ورزش اختصاص دهند.
قابل یاد آوری است که احمدولی هوتک از سال ۲۰۱۳ تاکنون ۶ مسابقه داده است که در این مسابقه‌ها ۵ پیروزی و یک باخت داشته است. بازمحمد مبارز نیز از سال ۲۰۱۲ تاکنون ۱۳ مسابقه داده است که حاصل آن‌ها ۹ پیروزی و ۴ شکست بوده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.